۲ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۴۴
کد خبر: 81930587
T T
۰ نفر

هشدار ستاد بحران خوزستان:باد و باران در راه است

۲ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۴۴
کد خبر: 81930587
هشدار ستاد بحران خوزستان:باد و باران در راه است

اهواز- ايرنا- اداره كل مديريت بحران خوزستان با صدور اطلاعيه اي نسبت به وقوع باران، رگبار، رعد و برق و وزش باد قابل ملاحظه به ويژه در مناطق شمال، شمال شرق و مرتفع اين استان هشدار داد.

به گزارش ايرنا در اين اطلاعيه كه در پي هشدار هواشناسي خوزستان صادر شده، آمده است: باد و باران از اواخر وقت روز جمعه تا اوايل وقت دوشنبه هفته آينده و به ويژه در روز يكشنبه در استان رخ مي دهد.
مديركل مديريت بحران استانداري خوزستان در اين اطلاعيه از فرمانداران به عنوان روساي ستاد بحران شهرستان ها خواست نسبت به اتخاذ تمهيدات لازم، كنترل و بازديد و بررسي سيستم هاي دفع فاضلاب و آب هاي سطحي و شبكه برق رساني، نظارت بر وضعيت سيل بندها ، پل ها و راه ها قبل ، حين و بعد از بارندگي اقدام كنند همچنين اين موارد به شهرداران براي فعال كردن ستاد مديريت بحران شهرداري نيز ابلاغ شود.
هاشم بالدي افزود: با توجه به هشدار سازمان هواشناسي بايد احتياط لازم در تردد به مناطق كوهستاني و مسدود كردن جاده هاي حادثه خيز در صورت ضرورت، بكارگيري امكانات راهداري براي مقابله با حوادث احتمالي توسط ادارات راه و شهرسازي در مناطق شمالي و شرقي استان صورت گيرد.
وي بر اطلاع رساني به شهروندان به ويژه كشاورزان، دامداران، عشاير و افراد ساكن در حاشيه رودخانه ها و مناطق در معرض خطر و مناطق با احتمال وقوع تندباد و صاعقه تاكيد كرد.
هواشناسي خوزستان سه شنبه گذشته نيز بارش باران و رگبار پراكنده در استان به ويژه نقاط شمالي، مرتفع و مركزي را پيش بيني كرده بود.
7151/6068