۴ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۳۴
کد خبر: 81933495
T T
۰ نفر
استاندار مازندران : اعزام جوانان به راهيان نور، حضور در فرهنگ ايثار و شهادت است

ساري-ايرنا- استاندار مازندران با تاكيد بر اين نكته كه اعتقاد دست اندركاران به ارايه خدمات مطلوب به راهيان نور بايد عملياتي شود، گفت: اعزام جوانان به ويژه اعزام دانش آموزي و دانشجويي به راهيان نور در واقع حضور در فرهنگ ايثار و شهادت است.

به گزارش ايرنا ، ربيع فلاح روز يكشنبه در جلسه ستاد راهيان نور مازندران افزود: انتقال فرهنگ ايثار و شهادت در اعزام جوانان به راهيان نور مورد تاكيد است.
وي با اشاره به اينكه اقتدار و عظمت نظام جمهوري اسلامي برگرفته از فرهنگ ايثار و رشادت ملت ايران در عرصه هاي مختلف سياسي ، اجتماعي ، فرهنگي و اقتصادي است ، تصريح كرد: امروز كه مسئوليت مديريت فعلي كشور را متقبل شديم ،بايد پاسخگو باشيم.
وي به اعزام سال قبل 45هزار مازندراني به راهيان نور اشاره كرد و بيان داشت: سرمايه گذاري در اعزام راهيان نور از ارزش بالايي برخوردار است چراكه مقام معظم رهبري مناطق عملياتي دوران داع مقدس را به عنوان زيارتگاه ها معرفي و توصيف كردند.
استاندار مازندران خاطر نشان كرد: اينكه رزمندگان در دماي بيش از 50 درجه و سرماي زير صفر با كمترين تجيهزات جنگي جانشان را در كف گرفتند و از كيان و ناموس ملت ايران دفاع كردند را بايد در افكار عمومي به ويژه نسل جوان منتقل و نهادينه كنيم.
فلاح به كمبود اعتبار در اعزام راهيان نور اشاره كرد و گفت: بايد زمينه و فضاي مناسبي را براي اعزام راهيان نور مهيا كنيم و با تبيين صحيح و منطقي اهداف اعزام به راهيان نور ، از كمك هاي مردمي استفاده كنيم.
سردار محمد حسين بابايي فرمانده سپاه كربلاي استان مازندران در جلسه ستاد راهيان نور گفت كه از سال 78 تاكنون 494 هزار نفر در قالب راهيان نور به منطق جنگي جنوب و غرب اعزام شدند.
وي با بيان اينكه راهيان نور برنامه تاثير گذار فرهنگي پس از دفاع مقدس كه حركت تكاملي را طي كرده ،است بيان داشت: امروز راهيان نور برنامه ملي شده است.
وي اضافه كرد: در اين برنامه زيارتي بهره برداري مختلف شخصي از راهيان نور انجام مي شود كه در نوع خود مفيد و اثر گذار در ترويج فرهنگ ايثار و شهادت است.
فرمانده سپاه كربلاي مازندران تصريح كرد: اردوگاه زائرين در جنوب و غرب آمادگي پذيرايي و اسكان مازندراني ها است .
وي با بيان اينكه بخش اعظمي از اعزام راهيان نور را دانش آموزان و دانشجويان استان تشكيل مي دهند، گفت: هر چند به دليل مشكلات اعتباري ، اعزام كم شده است، اما آماده پذيرايي از زائرين هستيم.
بابايي گفت: در سال 93 در مجموعه 45 هزارو 652نفر و امسال تا كنون 10هزارو 326 نفر به مناطق جنوب و غرب اعزام شدند كه تا 15فروردين سال آينده 45هزارو 149نفر اعزام مي شوند.
وي ادامه داد: تا سي ام بهمن اعزام دانش آموزي و سي ام تا پانزده اسفند دانشجويي و سپس تا 15 فروردين سال اينده اعزام مردم محلات مختلف مازندران را خواهيم داشت.
فرمانده سپاه كربلاي مازندران گفت: هر چند تمام مسئولان در نيازمندي هاي اعزام راهيان نور همكاري دارند و امروز نيمي از هزينه هاي اعزام را زائرين پرداخت مي كنند، اما همچنان در تامين هزينه حمل و نقل زائرين با كمبود اعتبار مواجه هستيم.
وي از شكل گيري كاروان هاي زيارتي مناطق جنگي در مازندران خبر داد و گفت: مقوله پشتيباني حاكميتي از اعزام راهيان نور بايد باشد ولي در صدد اين هستيم تا كمك هاي مردمي در اعزام را بيشتر كنيم.
بابايي گفت: زائرين خانوادگي نيز مورد پذيرايي اسكان و سه وعده غذاي گرم در مناطق جنگي جنوب و غرب مي شوند .
فرمانده سپاه كربلاي مازندران گفت: بسيج و سپاه در كنار هم به رغم مشكلات مالي راهيان نور را به نحو شايسته ، خدمات ارايه مي كنند.
وي به اهميت روايت گري ، پذيرايي و آماده سازي يادمان شهداي مازندراني در جنوب و غرب اشاره كرد و گفت: مقام تدارك چي در راهيان نور با ارزش تر از هر مقامي است.
وي فعاليت و ارايه خدمات در راهيان نور را يك فعاليت نهادي در سپاه و بسيج توصيف كرد و گفت: دستگاهها ، دهياريها ، شهرداري ها در تامين هزينه راهيان نور بيشتر مشاركت كنند.
بابايي گفت: هر چند مسئولان به ويژه فرمانداران درگير انتخابات هستند ، اما بايد به راهيان نور نيز توجه شود.ك/3
6990/6097