ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رمز بقای نظام اسلامی است

ساری - ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندزان، ترویج و نهادینه شدن فرهنگ شهید و شهادت را رمز بقای نظام اسلامی توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار عبدالله ملکی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از عوامل اجرایی راهیان نور مازندران، افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین نقش رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس به نسل امروز یک وظیفه همگانی است.

وی یکی از راه های انتقال فرهنگ دفاع مقدس را تدوین کتاب عنوان کرد و اظهار داشت: سپاه کربلای مازندران تهیه و تدوین کتاب نقش نهادها و یگان‌های مختلف از جمله یگان دریایی لشکر ۲۵ کربلا را در دستور کار دارد.
وی با بیان اینکه اداره کل حفظ آثار به عنوان دبیر ستاد راهیان نور در استان فعال است، ادامه داد: جلسه ستاد راهیان نور پایان سال گذشته با حضور دست اندرکاران در استانداری برگزار شد و سپاه در بحث اعزام دانش آموزی، دانشجویی و محلات عملکرد بسیار مطلوبی داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با اشاره به ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان، خاطرنشان کرد: این مرکز هم محل بازدید راهیان نور دانش آموزی است و باید برای اعزام دانش آموزان از سراسر استان برنامه ریزی شود تا راهیان نور استان تعطیل نشود.

سردار ملکی تصریح کرد: راهیان نور رزمایش و جریان بزرگ فرهنگی است که امروز شاهد آثار و برکات آن در جامعه و به خصوص در بین نسل جوان هستیم که همه ساله به تعداد زائران سرزمین‌های نور نیز اضافه می‌شود.

وی از سپاه کربلای مازندران که در اعزام راهیان نور، روایتگری و خادمی شهدا نقش ویژه‌ای داشت قدردانی کرد.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رمز بقای نظام اسلامی است

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلای مازندران نیز در سخنانی با تقدیر از برگزارکنندگان و دست اندرکاران راهیان نور استان، گفت: راهیان نور به عنوان یک سند ملی توسط بنیاد حفظ آثار ثبت شد و ما به عنوان خادم شهدا در این مسیر انجام وظیفه می‌کنیم.

سرهنگ عسگر مجیدی افزود: تجلیل از خادمین راهیان نور یکی از برنامه‌های ستاد راهیان نور است که پس از تصویب سند ملی راهیان نور در استان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: راهیان نور بزرگترین رزمایش فرهنگی و از برنامه‌های موثر این حوزه است و اثرات مثبت آن را در جامعه شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه مازندران در دوران دفاع مقدس ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید را تقدیم نظام اسلامی کرده است و برنامه بزرگ راهیان نور با حضور جهادی دست اندرکاران استان به یاد شهدا برگزار می‌شود، ادامه داد: امروز راهیان نور برای نسل جوان که با القائات دشمنان در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته است، بهترین مدل و شیوه جهاد تبیین است.

وی با بیان اینکه شهدا مقدس هستند و باید فرهنگ ایثار و شهادت را به درستی تبیین کنیم، عنوان کرد: امروز زنده نگاه داشتن یاد شهدا کمترین کار است و راهیان نور بهترین مکان برای ارج نهادن به مقام شهید و شهادت است.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه در قبال انتقال پیام شهدا به جامعه وظیفه داریم، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جایگاه ویژه‌ای دارد و جهاد تبیین و جهاد امیدآفرینی باید مورد توجه قرار گیرد.

سرهنگ مجیدی با بیان اینکه شهدا به ما عزت دادند، تصریح کرد: امروز اقتدار جمهوری اسلامی از مقاومت و ایستادگی شهدا و رزمندگان نشات گرفته است و به برکت خون شهدا هسته‌های مقاومت نیز اکنون جهانی‌ شده است.

وی با اشاره به نقش مازندران و لشکر سرافراز ۲۵ کربلای مازندران در عملیات‌های بزرگی همانند عملیات والفجر هشت، افزود: رزمندگان ما در جبهه‌های غرب و جنوب کشور با ایستادگی در برابر دشمن بعثی نقش آفرینی کردند و امروز تبیین سیره شهدا یک ضرورت همگانی است.

مازندران در دوران جنگ تحمیلی ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید، ۳۴ هزار جانباز و ۲ هزار و ۳۶۰ آزاده را در راه دفاع از کیان اسلامی تقدیم انقلاب کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha