۵ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۲۸
کد خبر: 81934623
T T
۰ نفر
كمبود نقدينگي و كاهش بهره وري مهمترين مشكل صنعت و معدن گناباد است

گناباد- ايرنا- رئيس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد، كمبود نقدينگي، پايين بودن بهره وري نيروي كار، فرسودگي ماشين آلات و عدم توجه به فناوري در توليد را از مهمترين مشكلات بخش صنعت و معدن اين شهرستان ذكر كرد.

هادي ايزدي روز دوشنبه در جريان بازديد از دفتر خبرگزاري جمهوري اسلامي در گناباد افزود: تلاش براي رفع مشكلات واحدهاي صنعتي و معدني، تسريع در اتمام طرحهاي نيمه تمام صنعتي و جذب سرمايه هاي جديد در صنايع معدني بر اساس مزيتهاي منطقه از مهمترين اولويتهاي اين اداره به شمار مي رود.
وي گفت: هم اكنون 94 طرح نيمه تمام صنعتي در اين شهرستان وجود دارد كه براي تكميل آنها بيش از سه هزار و 355 ميليارد ريال مورد نياز است.
وي اظهار كرد: از اين تعداد 78 طرح كمتر از 40 درصد و 16 طرح نيز بيش از اين ميزان پيشرفت فيزيكي دارند.
ايزدي گفت: با راه اندازي طرحهاي مزبور كه در بخش هاي صنايع كاني غير فلزي، صنايع فلزي، صنايع غذايي و ماشين سازي هستند در مجموع دو هزار و 742 نفر در اين شهرستان مشغول كار مي شوند.
وي افزود: شهرستان گناباد از نظر تعداد واحدهاي صنعتي، اشتغال مستقيم در بخش صنعت و سرمايه گذاري در اين بخش به ترتيب رتبه هاي پنجم، هشتم و دوازدهم را در بين شهرستانهاي خراسان رضوي دارد.
رئيس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد اظهار كرد: از مجموع 43 معدن داراي پروانه بهره برداري در گناباد با ذخيره قطعي 25 ميليون تن، 20 واحد فعال و 15 واحد تعطيل هستند و هشت واحد هم كه كارآيي لازم نداشتند، سلب صلاحيت شده اند.
وي ادامه داد: مهمترين مواد معدني در شهرستان گناباد شامل كائولن، بنتونيت، فلورين، سنگ نما، پرليت، سيليس و سنگ آهن است.
هم اكنون 172 واحد صنعتي در بخشهاي صنايع كاني فلزي و غير فلزي، صنايع غذايي، شيميايي و سلولزي، در شهرستان گناباد فعال است كه براي راه اندازي آنها يك هزار و 273 ميليارد ريال سرمايه گذاري شده و براي سه هزار و 284 نفر بطور مستقيم و دو برابر اين تعداد بطور غير مستقيم اشتغال ايجاد شده است.
سه شهرك و ناحيه صنعتي نيز با 447 هكتار زمين و 54 واحد فعال و 11 سردخانه و انبار و سيلو در شهرستان گناباد فعال است.
اين شهرستان در 287 كيلومتري مشهد و جنوبي ترين نقطه استان خراسان رضوي قرار دارد.
2095/ 6053