۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۳۳
کد خبر: 81936201
T T
۰ نفر
چهارمحال وبختیاری جزو پنج استان خشك كشور قرار گرفت

شهركرد- ایرنا- مدیركل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان پس از استان های یزد، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، پنجمین استان خشك كشور اعلام شده است.

مهرداد قطره سامانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این آمار از سوی مركز ملی خشكسالی كشور به دنبال كاهش بارش ها و افزایش دما در ماه های اخیر اعلام شده است.
وی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری از ابتدای مهر تاكنون با كاهش بارندگی مواجه بوده و بارندگی قابل ملاحظه ای در ماه های بهمن و اسفند امسال و فروردین سال آینده برای استان پیش بینی نمی شود و همین امر منجر به تشدید خشكسالی در استان می شود.
قطره سامانی، میانگین بارندگی استان در سال زراعی گذشته را 591 میلیمتر اعلام كرد و گفت: بر اساس نقشه های هواشناسی پیش بینی می شود 70 درصد این بارش ها در سال زراعی جاری محقق شود كه در این صورت تداوم خشكسالی در استان 9 ساله می شود.
مدیركل هواشناسی چهارمحال و بختیاری بر مدیریت منابع آب در استان تاكید كرد و اظهار داشت: با توجه به شرایط بارندگی در استان، حفظ و نگه داشت منابع آب موجود باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و تدابیر لازم برای مدیریت بحران خشكسالی پیش بینی شود.
قطره سامانی خاطرنشان كرد: روند افزایش دما و كاهش بارندگی در سال های اخیر منجر به وقوع هشت سال متوالی خشكسالی در استان شده و امسال نیز این پدیده در استان تكرار می شود.
به گزارش ایرنا، با توجه به اینكه چهارمحال وبختیاری سرچشمه دو رودخانه كارون و زاینده رود و بخشی از رودخانه دز است، كاهش بارش ها در این استان، استان های اصفهان و خوزستان را به طور مستقیم با چالش در تامین آب مواجه می كند.
7363/ 6014/