۱۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۵:۱۱
کد خبر: 81942975
T T
۰ نفر
تامین برق مردم خارگ و شهرك صنعتی بوشهر طرح های اولویت دار استان بوشهر هستند

گناوه-ایرنا- استاندار بوشهر گفت: تامین برق شهرك صنعتی بوشهر و اجرای نیروگاه سی اچ پی جزیره خارگ از پروژه های اولویت دار در این استان است كه انتظار داریم با حمایت مسئولان مربوطه بموقع تكمیل و بهره برداری شود.

به گزارش ایرنا، مصطفی سالاری روز یكشنبه درآیین افتتاح پست برق موقت رود حله بخش ریگ شهرستان گناوه افزود: باوجود اینكه جزیره خارگ میزبان بزرگترین پایانه صادراتی نفت خام كشور است ساكنان این جزیره از انرژی پایدار بدلیل جزیره ای بودن و عدم اتصال به شبكه سراسری برخوردار نیستند.
وی یادآورشد:با احداث نیروگاه یادشده در جزیره خارگ امكان تولید آب شرب و برق پایدار فراهم می شود كه تحقق این مهم نقش برجسته ای در افزایش رضایت مندی مردم خواهد داشت.
استاندار بوشهرافزود: سیاست دولت كاهش نرخ بیكاری و ایجاد زیرساخت مورد نیاز فعالیت های تولیدی است كه تامین برق مورد نیاز واحدهای مستقر در شهرك صنعتی بوشهر نیز بعنوان یك ضرورت برای اجرایی كردن این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.
سالاری اظهارداشت:باتوجه به توافق های انجام شده با مسئولان شركت برق منطقه ای سرعت بخشی در تحقق این مهم بستر ساز رونق تولید و ایجاد فرصت های شغلی جدید در شهرك صنعتی بوشهر می شود.
وی گفت:همانطور كه از استان بوشهربعنوان پایتخت انرژی كشور یاد می شود انتظار است مردم از این انرژی در زندگی خود نیز بهتر استفاده كنند.
استاندار بوشهر افزود: اهتمام مسئولان برق منطقه ای زمینه بهره مندی مردم از انرژی پایدار را فراهم خواهد كرد.
سالاری اظهارداشت:استان بوشهر در زمینه تولید انرژی نقش اساسی و اول را در كشور دارد اما زیرساخت ها و امكاناتی برای انتقال و توزیع انرژی نیاز است كه بخش انتقال را برق منطقه ای و توزیع را شركت توزیع نیروی برق استان عهده دار است.
در جریان سفر استاندار بوشهر به شهرستان گناوه هشت پروژه عمرانی به مناسبت دهه مبارك فجر افتتاح و اجرایی شد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.ك/2
6164/ 6045