۱۲ بهمن ۱۳۹۴، ۸:۲۹
کد خبر: 81943726
T T
۰ نفر
بهره برداري از هفت پروژه منابع طبيعي و آبخيزداري هرمزگان در دهه فجر

بندرعباس- ايرنا- مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري هرمزگان از بهره برداري از هفت پروژه اين حوزه همزمان با ايام الله دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، اميد ذاكري دوشنبه اظهار داشت: از اين ،چهار پروژه آبخيزداري با هزينه 14 ميليارد و چهارصد ميليون ريال و سه پروژه بيولوژيك به ارزش سه ميليارد و يكصد ميليون ريال به بهره برداري مي رسد.
وي افزود: پروژه هاي بيولوژيك شامل توليد و كشت نهال حرا به ميزان 60 هزار اصله نهال در جزيره قشم، نهال كاري در اراضي بياباني در بندرلنگه در سطح 60 هكتار و جنگل كاري 52 هكتاري در دشت جيحون شهرستان بندرخمير مي باشد.
ذاكري خاطرنشان كرد: طرح هاي هاي آبخيزداري با هدف كنترل و بهره برداري از سيلاب ها، تغذيه و تعادل بخشي آبخوان هاي زيرزميني و تعديل اثرات خشكسالي در شهرستان هاي بندرعباس ، ميناب، قشم،بشاگرد و بندرخمير اجرا شده اند.
وي بيان داشت: با بهره برداري از اين پروژه هاي آبخيزداري ساليانه سه ميليون مترمكعب به ظرفيت مهار و استحصال بارش ها و سيلاب هاي فصلي در سطح استان افزوده مي شود.
از مساحت هفت ميليون و200 هزار هكتاري استان هرمزگان، شش ميليون و 900 هزار هكتارجزو عرصه هاي منابع طبيعي است كه يك ميليون و 80 هزار هكتار آن جنگل، چهار ميليون و 93هزار هكتار مرتع و يك ميليون و 565 هزار هكتار آن را بيابان تشكيل مي دهد.ك/3
7198/ 6048