۱۳ بهمن ۱۳۹۴، ۷:۴۴
کد خبر: 81945389
T T
۰ نفر

نتانیاهو: تونل های حماس رعب آفرین است

۱۳ بهمن ۱۳۹۴، ۷:۴۴
کد خبر: 81945389
نتانیاهو: تونل های حماس رعب آفرین است

بیروت – ایرنا - « بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعتراف كرد كه تونل های گردان های شهید القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) ، برای این رژیم و شهرك نشینان صهیونیست « رعب آور و وحشت آفرین» است.

به گزارش ایرنا به نقل از العهد، نتانیاهو كه در نشست سفیران این رژیم سخن می گفت، افزود: استفاده حماس از تونل ها برای حمله به شهرك ها ترسناك است اما ما هم برای مقابله با هر تهدیدی به ویژه تهدید حماس با همه تجهیزات دفاعی و هجومی تلاش می كنیم.
وی اضافه كرد: در صورت هرگونه حمله از طریق نوار غزه، ارتش اسرائیل با قدرتی بسیار بزرگ به حماس پاسخ می دهد و بهتر است احدی تلاش نكند تا قدرت ما را محك بزند.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی با وجود این ادعا كه « توان دفاعی و هجومی اسرائیل بسرعت گسترش یافته است»، نتوانست ترس و نگرانی خود را از ترمیم قدرت حماس و حفر تونل ها مخفی كند به ویژه این كه همواره باید شكایت شهرك نشینان صهیونیست از شنیدن صدای دردآور حفر تونل های حماس زیر خانه هایشان را بشنود.
در حالی كه مقامات رژیم صهیونیستی همواره تاكید می كنند كه ارتش اشغالگر این رژیم بر اوضاع مسلط است، « یتای فینروب» فرمانده تیپ ویژه غزه در ارتش صهیونیستی تاكید كرده است كه« ما خطر را شناسائی كرده و تمام تلاش خود را برای كشف تونل ها به كار گرفته ایم».
وی افزود: برای ما كاملا روشن است كه حماس در حال حفر تونل ها است و این فرضیه مبنای كار ما می باشد و بدون وقفه سرگرم بررسی منطقه هستیم.
براساس این گزارش، مقامات محلی رژیم صهیونیستی خواستار اجرای طرح ایجاد موانع در طول مرزهای غزه شده تا جلوی تهدید تونل های حماس گرفته شود.
فینروب هم در باره ادعای شهرك نشینیان صهیونیست در خصوص شنیدن صدای حفر تونل ها توسط حماس، گفته است كه به طور آشكار و پنهان این موضوع را تحت نظر داریم تا هیچ خطر زیرزمینی فلسطین اشغالی را تهدید نكند.
درهمین حال، موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم مجبور شد ، ادعا كند كه تاكنون حفر تونلی در منطقه خط سبز ثابت نشده تا شاید آرامش به میان صهیونیست های شهرك نشین بازگردد.
نگرانی صهیونیست ها بعداز ریزش یك تونل درغزه كه به شهادت هفت نیروی مقاومت عضو شاخه نظامی حماس منجر شد ، افزایش یافت.
این نگرانی و وحشت زمانی بیشتر شد كه رهبری حماس حفر تونل ها را راهبرد آزادسازی مقدسات و خاك فلسطین اعلام كرد و ارزیابی های نظامی هم تایید كرد كه بیشتر تونل های حماس در داخل خاك فلسطین اشغالی قرار دارد.
« هناك مستقبل » و « المعسكر الصیهونی» دو فراكسیون مخالف كابینه نتانیاهو در كنست(پارلمان رژیم صهیونیستی) ، نتانیاهو را به كوتاهی در مقابله با تونل های حماس در غزه متهم كرده اند و او را بی عرضه خوانده اند.
خاورم ** 1324