تونل‌های القسام تل‌آویو را به زانو درآورد/ نظامیان اسرائیلی در کمین‌های مرگ تلف می‌شوند

تهران- ایرنا- کارشناس امور نظامی و راهبردی اردن از نقش تونل های مقاومت فلسطین در نبرد و شکست رژیم صهیونیستی در برابر این ابزار کارآمد مبارزان خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شهاب، سرلشگر «محمد الصمادی» گفت که شبکه تونلی گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در غزه تعادل ایجاد و برتری تسلیحاتی، تاکتیکی، تکنولوژی و سازمانی رژیم اشغالگر اسرائیل را خنثی کرد.

وی افزود: تونل‌های غزه به مثابه معجره خلاقانه گردان های القسام است.

این کارشناس امور نظامی ادامه داد: اشغالگران از شناسایی تونل های مقاومت عاجز مانده‌اند، مگر بخشی از تونلها که مقاومت خواسته که به دلایل نظامی شناسایی شود.

الصمادی تاکید کرد: مقاومت به شکل عامدانه نظامیان اشغالگر را به درون تونلها می کشاند؛ تونلهایی که به مسلخ و کمین های مرگ تبدیل شده اند.

وی اضافه کرد: تونلها سبب تعادل در موازنه قوا می شود. گروه های مقاومت به ویژه با توجه به وجود انواع متعددی از تونلها در عمق مختلف، از طریق عملیات هایی که هفتگی تکرار می شود، خلاقانه عمل می کنند.

به گفته این کارشناس امور نظامی، ارتش اشغالگر توان کنار آمدن با این روند را ندارد و نمی تواند چاره ای برای مشکل و معضل تونل‌ها با وجود حمایت آمریکا، انگلیس و اطلاعات کشورهای غربی بیابد.

الصمادی گفت: اسرائیل به ابزارهای گوناگونی برای رهایی از تونلها روی آورد، مانند آب بستن به تونلها، تزریق گاز سمی، انفجار، بکارگیری پهپاد و سگ اما راه به جایی نبرد.

این در حالی است که رسانه صهیونیستی «هاآرتص» اذعان کرد که سیستم «آتلانتیس» که ارتش اشغالگر برای پمپاژ آب به تونلها به کار گرفته، به طور کامل شکست خورده و از کار افتاده است.

این رسانه نوشت: احدی در ارتش نمی تواند بگوید که فایده این طرح پرهزینه چه بود. این سیستم در یک تونل به کار گرفته شد، اما احدی در ارتش نمی داند چه رخ داد و در تونل ها چه گذشت و وضعیت مبارزان در داخل چه شد و آیا اسیران به سبب آب آسیب دیدند؟ حماس خود را برای چنین احتمالی آماده و زهکشی جذب آب در تونلها ایجاد کرد که غرق آنها غیرممکن است.

روز گذشته نیز «اسحاق بریک»، ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی مجددا از نخست وزیر این رژیم و رهبران نظامی آن انتقاد کرد و گفت: فرماندهان ارتش اذعان نمی‌کنند که هدف اصلی یعنی از بین بردن حماس را اجرا نکرده‌اند. آنها همچنان به فریب دادن مردم ادامه می‌دهند. ۸۰ درصد از تونل‌های حماس همچنان وجود دارند و تعداد نیروهای این جنبش به ده‌ها هزار نفر می‌رسد. ارتش در طول سال‌های گذشته نتوانست ابزارهای مناسب را برای از بین بردن این تونل‌ها آماده کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha