۱۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۹:۰۰
کد خبر: 81946683
T T
۰ نفر
استاندار خوزستان:رفتارمان در انتخابات باید جذب حداكثری باشد

اهواز - ایرنا- استاندار خوزستان گفت: در انتخابات پیش رو باید به دنبال جذب حداكثری باشیم و كاری كنیم كه حتی یك نفر هم نسبت به انتخابات دلسرد نباشد و رفتارمان به گونه ای باشد كه همگان در انتخابات شركت كنند.

به گزارش ایرنا عبدالحسن مقتدایی سه شنبه در نشست شورای اداری استان در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان اظهار كرد: هركس كه اعتقادی به اعتلای كشور دارد باید در رای گیری شركت كند و باید حداقل ریزش در آرای مردم را داشته باشیم و حتی برای یك رای هم ارزش قائل شویم.
مقتدایی افزود: اگر هر فرد متوجه شود كه رای او در انتخابات تاثیرگذار خواهد بود حتما در انتخابات شركت می كند و تجربه نشان داده است كه در بسیاری از انتخابات حتی آرای حداقلی در سرنوشت یك انتخابات موثر بوده است.
وی گفت: امروز جلوه زیبا، روشن و توام با اخلاق را همه در رفتار نظام جمهوری اسلامی می بینند و دشمنان ما هم باور دارند كه این ملت و حكومت پایدار و مستدام و قابل اعتماد است.
استاندار خوزستان ادامه داد: با این همه اقتدار و انعطاف حیف است كه مملكت را نتوانیم به گونه ای اداره كنیم كه بخشی از جامعه را از دست بدهیم.
وی اضافه كرد: هرچه تعداد ستادهای انتخاباتی برای افراد مختلف بیشتر باشد نقاط روشن شهر و نیز امید افراد جامعه بیشتر می شود كه این یكی از راه ها برای تبلیغ انتخابات و صیانت انقلاب و حضور مردم در انتخابات است.
مقتدایی تاكید كرد: حضور مردم در انتخابات زمانی اتفاق می افتد كه همه باور كنند كه آراء آنان به حساب می آید و امیدواریم با رایزنی ها فضای انتخابات را پررونق كنیم.
استاندار خوزستان تصریح كرد: البته قرار نیست هر كسی و با هر شخصیتی را برای گرم كردن انتخابات وارد صحنه كنیم بلكه برای این منظور هم باید اصول و قواعد را بكار گیریم.
وی ادامه داد: ملت ما سختی ها را پشت سر گذاشت و نهال انقلاب اكنون به درختی تبدیل شد كه باید ثمره آن را ببینند هرچند كه دو آفت می تواند آن را تهدید كنند.
مقتدایی آفت نخست را بیرونی و تند و مشخص توصیف كرد و گفت: این آفت مانند داركوب درخت را می شكند كه مصداق آن هم همان جنگ تحمیلی و تحریم های اقتصادی است كه راه مقابله با آن دفاع مقدس و اقتصاد مقاومتی است كه بخوبی آن را پشت سر گذاشتیم.
استاندار خوزستان ادامه داد: آفت دیگر هم درونی است و مانند موریانه درخت را از درون متلاشی می كند كه این آفت تملق و چاپلوسی و اجازه ندادن به اظهارنظرها است و باید از این آفت درونی نیز مانند آفت بیرونی سربلند بیرون آییم.
وی حركت موریانه ای را همان انهدام نرم دانست و گفت: این انهدام نرم اجازه رشد به نیروهای خلاق را نمی دهد.
مقتدایی گفت: اگر كسی انتقاد سازنده ای دارد باید حرفش را بشنویم و اگر در مسیر لغزنده ای قرار گرفت با منطق مسیر لغزنده را به او نشان دهیم و او را هدایت نماییم.
بالاترین مقام اجرایی استان خوزستان اضافه كرد: سرخم كردن اولین نشانه بدبختی است كه باید مواظب رفتار خود باشیم و مردمی تربیت نكنیم كه تملق را مقدمه ای برای پیشرفت و جذب خود بدانند.
وی بیان كرد: در ایامی كه جهان دستخوش تغییرات اساسی است، نقش انقلاب اسلامی در دنیا كاملا مشهود است كه تاثیر خود را به دو گونه گذاشته و آن تبعیت از انقلاب برای برخی ها و تقابل با آن برای برخی دیگر است.
مقتدایی افزود: هنر امام (ره) این بود كه هیچ جبهه ای به جز كسانی كه عناد داشتند از ملت جدا نكرد و این جدا نكردن ها موجب شد در فاصله كوتاهی اركان نظام مجددا خود را دریابند و به كار خود ادامه دهند.
استاندار خوزستان تصریح كرد: اگر انقلاب پایدار است نخست به دلیل تدبیر و دیگر اعتماد مردم به امام (ره) است و علت اینكه الان جزو كشورهای تعیین كننده هستیم این است كه انقلاب ما مردمی است و ریشه در مردم دارد.
در پایان این نشست از سرهنگ قاسم قدرتی، رئیس پلس راه خوزستان به دلیل كسب رتبه نخست پلیس راه خوزستان در كشور در زمینه كاهش تلفات ناشی از تصادفات در جاده های استان تقدیر به عمل آمد.
7148/6064