۱۴ بهمن ۱۳۹۴، ۱۹:۱۶
کد خبر: 81948340
T T
۰ نفر

معاون صدراعظم اتریش: تحریم روسیه بی فایده است

۱۴ بهمن ۱۳۹۴، ۱۹:۱۶
کد خبر: 81948340
معاون صدراعظم اتریش: تحریم روسیه بی فایده است

وین-ایرنا- «راینهولد میترلهنر» وزیر اقتصاد و معان صدر اعظم اتریش روز چهارشنبه در مسكو و در دیدار با «دیمیتری مدودیف» نخست وزیر روسیه، تحریم های اروپا علیه مسكو را بی فایده دانست و با آن مخالفت كرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی صدراعظم اتریش، راینهولد میترلهنر كه برای گسترش روابط بازرگانی، اقتصادی و انرژی به مسكو سفر كرده است، در دیدار امروز خود با نخست وزیر روسیه بر افزایش معاملات اقتصادی وین و مسكو تاكید كرد.
وزیر اقتصاد اتریش همچنین در این دیدار از روسیه خواست كه در حل بحران پناهجویان با اروپا همكاری كند.
وی گفت: با توجه به نقش روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم و همچنین نقشی كه این كشور در خاورمیانه از جمله سوریه ایفا می كند، تحریم های یك جانبه علیه مسكو بسیار نگران كننده است.
میترلهنر همچنین از مسكو خواست كه موضوع شهر «مینسك» كه مورد مناقشه با غرب است را هر چه سریعتر حل و فصل كند تا باب همكاری كشورهای اروپایی با روسیه دوباره باز شود.
معان صدراعظم اتریش در جریان سفر خود به مسكو قرار است امروز با الكسی الجكاف وزیر اقتصاد روسیه و الكساندر نواك وزیر انرژی این كشور ملاقات كند.
پیشتر «كریستوف لایتل» رئیس اتاق بازرگانی اتریش با اشاره به كاهش 40 درصدی صادرات این كشور به روسیه، گفته بود: تحریم های اتحادیه اروپا علیه مسكو برای روسیه 'ناچیز' و 'بی تاثیر' است و به ورشكستگی شركت های ما منجر خواهد شد.
به دنبال ناآرامی در بخش های روس نشین شرق اوكراین و نیز جدایی شبه جزیره كریمه از اوكراین و پیوستن آن به روسیه، اتحادیه اروپا تحریم هایی را علیه مسكو وضع كرد.
اروپام**441**9163**1010
۰ نفر