۲۰ بهمن ۱۳۹۴، ۸:۱۱
کد خبر: 81955716
T T
۰ نفر
آیین معنوی وداع با شهید مدافع حرم در كنگاور برگزار شد

كرمانشاه – ایرنا - آیین معنوی وداع با شهید مدافع حرم سجاد حبیبی دوشنبه شب در مسجد جامع شهرستان كنگاور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این آیین كه با استقبال پرشور مردم شهید پرور كنگاور همراه بود، مسئولان، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم در كنار پیكر مطهر این شهید مدافع حرم با مداحی مداحان اهل بیت (ع) به مرثیه سرایی پرداختند.
مدیر حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) كنگاور در این مراسم با بیان اینكه در قرآن كریم تاكید شده كه نباید به افرادی كه در راه خدا كشته می شوند میت گفت، افزود: انفاق مال و دارایی با انفاق جان فرق می كند و خداوند خریدار انفاق جان است.
حجت الاسلام علی رضا عطایی گفت: افرادی كه تصمیم به جهاد در راه خدا می گیرند و در این وادی قدم می گذارند از لحظه تصمیم گیری تا لحظه شهادت پله به پله برای آنها درجات و پاداش اخروی به ثبت می رسد.
وی با اشاره به آیات قرآن كریم مبنی بر اینكه خدا خود به استقبال افرادی می رود كه در جهت اجر نهادن به شعائر دین حركت می كنند افزود: افرادی كه با استقبال از شهدا با آرمان های انقلاب تجدید پیمان می كنند مشمول این آیه از قرآن كریم می شوند.
حجت الاسلام عطایی در پایان اظهار داشت: همین بس كه بنیانگذار جمهوری اسلامی با آن همه عظمت و قدرت كه توانست رژیم دو هزار و500 ساله شاهنشاهی در ایران را از بین ببرد، در مقابل شهدا احساس حقارت می كند.
آیین تشییع و تدفین این شهید مدافع حرم امروز (سه شنبه) ساعت 10 صبح برگزار می شود.
سجاد حبیبی كه دومین شهید مدافع حرم شهرستان كنگاور است، در عملیات آزادسازی حلب در سوریه به درجه رفیع شهادت رسیده است.
سجاد حبیبی فرزند رضا حبیبی از دانشجویان دانشگاه الغدیر اصفهان بود.
كرمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی كنگاور نیز به خبرنگار ایرنا گفت: به پاس احترام این شهید مدافع حرم برنامه جنگ شادی این اداره كه مقرر شده بود شامگاه دوشنبه در مجتمع یادگار امام (ره) برگزار شود، لغو گردید.
شهرستان كنگاور با جمعیتی بالغ بر 85 هزار نفر در شرق استان و 90 كیلومتری شهر كرمانشاه واقع شده است.
پیش از شهید حبیبی شهیدان سعید قارلقی (اهل كنگاور)، رضا عباسی، مهدی نوروزی، صادق یاری گلدره، ابوذر امجدیان، ستار عباسی و اكبر ملكشاهی از استان كرمانشاه در راه حفظ حرم آل البیت به شهادت نایل آمدند.
7447/8066