۲۱ بهمن ۱۳۹۴، ۲۱:۲۵
کد خبر: 81959020
T T
۰ نفر

بهره برداري از پنج طرح عمراني در گناباد

۲۱ بهمن ۱۳۹۴، ۲۱:۲۵
کد خبر: 81959020
بهره برداري از پنج طرح عمراني در گناباد

گناباد- ايرنا- به مناسبت گراميداشت دهه فجر پنج طرح عمراني روز چهارشنبه طي مراسمي با حضور معاون هماهنگي امور زائران استاندار خراسان رضوي در گناباد به بهره برداري رسيد.

به گزارش ايرنا، معاون هماهنگي امور زائران استاندار خراسان رضوي در اين مراسم از مقوله زيارت به عنوان محور توسعه در اين استان ياد كرد و گفت: همه فعاليتها و طرحهاي عمراني و خدماتي و فرهنگي در استان با هدف خدمت به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوي است.
محمد حسن واحدي افزود: شهرستان گناباد با توجه به ظرفيتهاي خاص خود و از جمله قرار داشتن در نقطه ورودي به استان خراسان رضوي در خدمت زائرين قرار دارد و مسئولان اين شهرستان بايد خدمات صادقانه به زائران حضرت امام رضا (ع) را در اولويت فعاليتهاي خود قرار دهند.
وي اظهار كرد: از محل بودجه زيارت استان خراسان ضروي در سالجاري 10 ميليارد ريال براي تحقق كريدور اجرايي زيارت به شهرستان گناباد اختصاص يافت.
وي خواستار بررسي طرح تفصيلي براي ارائه خدمات فرهنگي و رفاهي به زائران حضرت امام رضا (ع) در شهرستان گناباد شد.
واحدي همچنين از تهيه طرح پيوست فرهنگي جاده هاي خراسان رضوي خبر داد و گفت: بر اساس اين طرح سخنان و فرهنگ و معارف رضوي در قالب تابلوها در مسير هاي زائرين و جاده ها نصب يا در قالب سيستم هاي پيام كوتاه براي زائران ارسال مي شود.
وي افزود: از مجموع 1277 پروژه كه با هزينه 20 هزار ميليارد ريال طي دهه فجر در استان خراسان رضوي به بهره برداري مي رسد، بيش از 80 پروژه با مشاركت بخش خصوصي و خيرين راه اندازي و اجرا شده است.
معاون استاندار خراسان رضوي اجراي 147 طرح عمراني با هزينه حدود 190 ميليارد ريال طي سالجاري در شهرستان گناباد را برگ ديگري از خدمات دولت تدبير و اميد در اين شهرستان دانست.
واحدي خاطر نشان كرد: در زمينه احداث 30 زائرسراي ارزان قيمت براي زائران استان هاي مختلف در مشهد مقدس، زمين رايگان به 27 استان داده شده و هفت استان هم مراحل احداث آنها را آغاز كرده اند.
وي با اشاره به احداث يك زائرسراي ارزان قيمت از اين تعداد براي زائران استان خراسان رضوي خواستار مشاركت مسئولان و ائمه جمعه شهرستانهاي استان براي جلب مشاركت خيرين در تسريع روند احداث اين زائرسرا شد.
فرماندار گناباد هم گفت: اين شهرستان از ظرفيتهاي بسيار در زمينه هاي مختلف اقتصادي، فرهنگي و گردشگري برخوردار است و در توليد شير و گوشت سفيد رتبه هاي دوم و سوم استان خراسان رضوي را به خود اختصاص داده است.
محمد علي نبي پور افزود: يكي از توان و استعدادهاي گناباد، حوزه گردشگري مذهبي است كه در توسعه كمي و كيفي آن اقدام جدي نشده است.
وي خواستار اختصاص تسهيلات براي توسعه و رونق بخش صنعت و گردشگري مذهبي در شهرستان گناباد شد.
در اين مراسم پنج طرح عمراني با حضور مسئولين اجرايي به بهره برداري رسيد.
آسفالت راه روستاي رياب به رضويه و فخ به سنجتك در مجموع به طول 12 كيلومتر با هزينه 9 ميليارد و 200 ميليون ريال و 286 واحد مسكن مهر با هزينه 143 ميليارد ريال از جمله اين طرح ها بود.
واحد توليد ورق كارتن چند لايه با ظرفيت سالانه 9 هزار تن و سرمايه گذاري 16 ميليارد ريال با اشتغال مستقيم براي 15 نفر و خانه بهداشت روستاي دلويي با 150 متر مربع زيربنا با هزينه يك ميليارد و 50 ميليون ريال از ديگر طرحهاي به بهره برداري رسيده در شهرستان گناباد بود.
در دهه فجر 68 پروژه با هزينه 350 ميليارد ريال در شهرستان گناباد به بهره برداري رسيد.
2095/ 6053