۱۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۴۲
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84633453
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵۰ طرح عمرانی در سه شهرستان جنوبی خراسان رضوی آماده بهره‌برداری شد

گناباد- ایرنا- ۱۵۰ طرح عمرانی در مجموع با هزینه ۲ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال در شهرستانهای گناباد، خواف و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی برای بهره‌برداری طی دهه فجر آماده شد.

فرماندار گناباد روز دوشنبه در نشست خبری گفت: این طرح‌ها شامل آبرسانی، گازرسانی، طرح‌های ورزشی، مخابراتی، میراث فرهنگی و گردشگری، واحدهای مسکونی مسکن مهر و مددجویان زیرپوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، طرحهای هادی روستایی و توسعه زیرساختهای آموزشی است.

رضا نصیری افزود: علاوه بر آن عملیات اجرایی سه طرح شامل پست ۱۳۲ کیلوولت برق، اصلاح خط انتقال آب و توسعه زیرساختهای شهرکهای صنعتی گناباد در مجموع با اعتبار هزار و ۴۶۵ میلیارد ریال در این دهه آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین طی دهه فجر ۳۰۹ برنامه فرهنگی و هنری و رقابتهای ورزشی در این شهرستان اجرا می شود که از این تعداد ۱۰۲ برنامه اجتماعی، ۱۱۲ برنامه ورزشی، ۶۷ ویژه برنامه های قرآنی و بقیه در سایر بخشهای فرهنگی و هنری هستند.

فرماندار گناباد برگزاری شب شعر و خاطره انقلاب اسلامی، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری نشستهای بصیرتی و هم اندیشی و کرسی های آزاد اندیشی ویژه دانشجویان با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی، یادواره های شهدای فجر آفرین، شهدای اقتدار و امنیت و یادواره شهدای فنی و حرفه ای، گردهمایی بانوان تراز اول انقلاب، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب و روایتگری انقلاب و رقابتهای بومی و محلی را از جمله فعالیتها و برنامه های دهه فجر در شهرستان گناباد برشمرد.

وی از مسوولان دستگاههای اجرایی گناباد خواست دستاوردهای بخشهای تابعه خود را در قالب بولتن تدوین و به مناسبت های مختلف از طریق رسانه ها به اطلاع مردم برسانند و در شرایطی که دشمنان تلاش می کنند آحاد جامعه را نسبت به نظام جمهوری اسلامی بدبین و ناامید کنند، با اطلاع رسانی بهینه خدمات نظام به مردم خط بطلان بر سیاستهای دشمنان بکشند.

نصیری گفت: تمامی زیرساخت ها و امکانات برای ارتقای مجتمع آموزش عالی گناباد به دانشگاه آماده است و ۲ ماه قبل نامه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این زمینه به شورای گسترش مراکز آموزش عالی ارسال شده است.

فرماندار خواف نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا از بهره‌برداری ۷۸ طرح با هزینه ۵۰۰ میلیارد ریال طی دهه فجر در این شهرستان خبر داد.

حسین سنجرانی گفت: این طرح‌ها شامل آب، برق و گازرسانی، طرح‌های مختلف زیربنایی، کشاورزی، عمران شهری و فضای سبز هستند.

وی افزود: علاوه بر این طرح‌ها، برنامه های فرهنگی از جمله همایش پاسداشت مقام مادران و همسران شهدا، یادواره شهدا و جنگ شادی نیز طی دهه فجر در این شهرستان اجرا می‌شوند. 

فرماندار بجستان هم گفت: ۳۲ طرح عمرانی با هزینه ۱۹۶ میلیارد ریال طی دهه فجر در این شهرستان به بهره برداری می رسند.

حسن حیدری از جمله این طرحها را گازرسانی به روستاها، طرحهای آموزشی، عمران شهری و روستایی، مخابراتی، برق رسانی و آبرسانی ذکر کرد.

وی افزود: حدود ۱۰۰ عنوان برنامه فرهنگی و هنری هم در این مدت در مناطق شهری و روستایی شهرستان بجستان اجرا می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha