۲۲ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۰۱
کد خبر: 81959813
T T
۰ نفر
بازتاب حضور پرشور راهپیمایان 22بهمن در رسانه های بین المللی و منطقه ای

تهران - ایرنا - رسانه های بین المللی و منطقه ای روز پنجشنبه حضور پرشور قشرهای مختلف در راهپیمایی سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به صورت گسترده بازتاب دادند.

* خبرگزاری فرانسه: سی و هفتمین سالگرد انقلاب ایران با لحنی ضد آمریكایی برگزار شد
به گزارش این خبرگزاری در فاصله زمانی یك ماه بعد از لغو تحریمهای ایران و در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی ایران، مراسم سی و هفتمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران با لحنی ضد آمریكایی برگزار شد و آمریكا ' دشمن درجه یك كشور' خطاب و موشكهای جدید ایران هم به نمایش گذاشته شد..
بر اساس این گزارش مردم ایران صبح امروز /پنجشنبه/ سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را با حضور گسترده خود در قلب تهران و شهرهای بزرگ كشور و با لحنی ضد آمریكایی جشن گرفتند.
مقطع زمانی این اجتماع عظیم مردم قابل تأمل است.
این مراسم در مقطعی برگزار می شود كه تنها یك ماه از برداشته شدن تحریمهای ایران می گذرد ضمن آنكه تنها دو هفته به انتخابات پارلمانی ایران كه برای 'حسن روحانی' رئیس جمهور میانه روی ایران فوق العاده مهم و سرنوشت ساز است, باقیست .
روحانی امیدوار است در انتخابات پیش رو, اكثریت نمایندگانی كه با رویكردهای سیاسی او موافقند و این رویكردها مبتنی است بر گشایش و اصلاحات , وارد مجلس شوند. مجلس ایران در حال حاضر در سلطه محافظه كاران است.
در تهران ؛ پایتخت ؛ صدها هزار تن از مردم از نقاط مختلف شهر به سمت 'میدان آزادی' ازدحام كردند و در این مكان, حسن روحانی' رئیس جمهور به مناسبت سالگرد انقلاب و سرنگونی رژیم سلطنتی شاه كه در فوریه سال 1979 اتفاق افتاد؛ سخنرانی كرد.
خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش خود آورده است:
در مراسم راهپیمایی امروز؛ جمع كثیری از راهپیمایان پرچم های 'مرگ بر آمریكا ' و 'مرگ بر اسرائیل' در دست داشتند و تعدادی هم پوسترهایی از عكسهای ملوانان آمریكایی را كه در نیمه ماه ژانویه در 'خلیج (فارس) ' بازداشت شدند در دست داشتند . در این عكسها ملوانان آمریكایی در حالی كه زانو زده اند و دستهایشان از پشت سرشان به هم گره شده است نشان داده می شوند .
تلویزیون دولتی ایران هم دیروز /چهارشنبه/ یك فیلم ویدیویی از این ملوانان در این حالت پخش كرد. برخی از این ملوانان اشك بر چهره داشتند .
این ملوانان در كمتر از 24 ساعت آزاد شدند اما دستگیری و سپس انتشار فیلم و عكس های آنها موجبات خشم مقامات آمریكایی را برانگیخت.
خبرگزاری فرانسه ادامه می دهد:
در پایان مراسم امروز قطعنامه راهپیمایی از تریبون مراسم قرائت شد و در آن آمریكا 'دشمن درجه یك كشور ' خطاب شد .
از زمانی كه توافق هسته ای ایران به امضا رسیده , روابط دو كشور آمریكا و ایران گرم شده است ؛ اما عادی نه.
توافق هسته ای اكثر بخش اعظم تحریمهای غرب علیه تهران را برچیده است.
به گزارش خبرگزاری 'ایسنا' ؛ در مراسم راهپیمایی امروز همچنین نمونه هایی از موشك بالستیك ایران به نام 'عماد' در مسیر راهپیمای تعبیه شده بود و راهپیمایان كنار آن می ایستادند و با آن عكس می گرفتند.
همچنین عكاس خبرگزاری فرانسه هم گزارش داد كه یك فروند هواپیمای بدون سرنشین ایران هم در مسیر راهپیمایی به نمایش راهپیمایان گذاشته شده بود .
ایران؛ در اكتبر گذشته با موفقیت این موشكهای جدید خود را آزمایش كرد.
تهران می گوید كه این موشكها قابلیت هدایت شدن از راه دور را دارند و بردشان 1700 كیلومتر است .
تهران از تولید انبوه این موشكها خبر داده است.
این ژست گرفتن های ایران , موجبات انتقاد آمریكا را برانگیخت و تهران را هدف تحریمهای جدید قرار داد.
آنگونه كه آژانس های خبری ایران نشان دادند, ژنرال 'قاسم سلیمانی' فرمانده 'سپاه قدس' وابسته به 'سپاه پاسداران انقلاب ایران ' و مامور انجام عملیاتهای برون مرزی سپاه به خصوص در دو كشور سوریه و عراق نیز در راهپیمایی امروز حضور داشت.
آیت الله 'علی خامنه ای' رهبر عالی ایران و سایر مقامات و مسئولان ایران در روزهای اخیر در فراخوانی گسترده مردم را به شركت در راهپیمایی امروز دعوت می كردند و از آنها می خواستند با حضور خود در این مراسم انسجام ملی و وحدت كشور را به نمایش گذارند.
اصلی ترین میهمان خارجی مراسم امروز ' لوئیس فراخان' رهبر جنبش سیاه پوستان آمریكا ' ملت اسلام' بود.

* آسوشیتدپرس: راهپیمایی گسترده ایرانیان با وجود سرمای شدید هوا
خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام كرد ایرانیان بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979 را آغاز كردند.
ایرانی ها به رغم هوای شدیدا سرد در تهران و دیگر شهرهای كشور به خیابان ها آمدند و راهپیمایی كردند.
تظاهركنندگان علیه آمریكا و رژیم صهیونیستی شعار دادند و پرچم ها و پلاكاردهای ضد آمریكایی و ضد صهیونیستی در بسیاری از شهرها نصب شده است.
این راهپیمایی ها به منظور بزرگداشت 11 فوریه 1979 و سرنگونی رژیم پهلوی مورد حمایت آمریكا برگزار می شود. آمریكا با كمك به كودتای سال 1953 «محمد مصدق» نخست وزیر محبوب ایران را بركنار كرد و پهلوی را به قدرت رساند.

* شبكه خبری المسیره یمن: راهپیمایی عظیم مردم ایران به مناسبت سی وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این كشور
المسیره اعلام كرد، تهران وبیشتر شهرهای ایران امروز پنجشنبه شاهد برگزاری راهپیمایی میلیونی در سی وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران است.
راه پیمایان در تهران از 5 محور به سمت میدان آزادی ( الحریه) بزرگترین میدان پایتخت حركت كرده در آنجا به سخنان حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران فرا گوش دادند.
شركت كنندگان در راه پیمایی با در دست داشتن تصاویری از امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران وآیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با شادی وسرورسی وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خود را جشن گرفتند.
المسیره افزود: مردم ایران این روز 22 بهمن را روز پایان دادن به استكبار وسلطه غرب بر ایران وتحقق آزادی واستقلال می دانند

*الیوم السابع: جشن سرنگونی حكومت شاهنشاهی
پایگاه خبری مصری الیوم السابع نوشت، مردم ایران فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خود در سال 1979 را در سراسر این كشور جشن گرفتند.
تلویزیون ایران امروز پنجشنبه بخش هایی از تجمع گسترده مردمی در تهران وشهرهای دیگر را در هوای سرد زمستانی پخش كرد.
راه پیمایان با سر دادن شعارهایی علیه آمریكا واسرائیل پلاكاردها ودست نوشته هایی در این زمینه با خود حمل می كردند.
22 بهمن ( 11 فوریه ) امسال سی وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) وسرنگونی رژیم شاه است كه توسط ملت ایران گرامی داشته می شود.


* ترند: تصاویر امام خمینی در دستان راهپیمایان
خبرگزاری «ترند» آذربایجان گزارش داد: ایرانیان راهپیمایی های گسترده برای بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را آغاز كردند.
مردم در تهران و دیگر شهرها به خیابان ها آمدند و در حمایت از انقلاب اسلامی شعار سر دادند.
راهپیمایان در حالی كه تصاویری از آیت الله خمینی بنیانگذار انقلاب اسلامی و آیت الله خامنه ای رهبر ایران را در دست داشتند، حمایت خود را دولت ایران اعلام كردند.
برخی از مقامات بلند پایه ایرانی نیز در این راهپیمایی شركت كردند.

* خبرگزاری سانا:راهپیمایی میلیونی مردم ایران در 37سالروز پیروزی انقلاب اسلامی
خبرگزاری سانا (خبرگزاری رسمی سوریه)در گزارشی نوشت:امروز سراسر ایران شاهد راهپیمایی میلیونی مردم ایران به مناسبت سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.
سانا نوشت:شركت كنندگان در این راهپیمایی بر پایبندی دوباره خود به اصول و مبادی امام خمینی(س)بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران و جانشین ایشان سید علی خامنه ای رهبر انقلاب تاكید كردند.
در این گزارش آمده است:شركت كنندگان در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران شعار های مرگ بر آمریكا و مرگ بر اسرائیل سر داده و پرچم های فلسطین و مقاومت لبنان را به خود حمل كردند.
سانا تصریح كرد:«عدنان محمود»و دیپلمات های سوریه در تهران نیز در این راهپیمایی شركت كردند.
خبرگزاری رسمی سوریه در ادامه نوشت:جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران امسال در حالی برگزار می شود كه ایران و گروه پنج بعلاوه یك ماه جولای پیش توافقنامه هسته ای امضا كردند و این توافقنامه شانزدهم ماه جاری به مرحله عملی رسید.

* خبرگزاری ارمنستان: پوشش راهپیمایی توسط 280 روزنامه نگار و خبرنگار خارجی
خبرگزاری ارمنستان نیز گزارش داد: نزدیك به 5200 خبرنگار از جمله 280 روزنامه نگار و خبرنگار خارجی راهپیمایی ایران را پوشش می دهند.
«حسن روحانی» رئیس جمهور ایران و «لوئیس فراخوان» رهبر جنبش «امت اسلام» آمریكا نیز در این راهپیمایی در تهران سخنرانی خواهند كرد.
* اسلامیك اینویتیشن: تظاهرات میلیون ها ایرانی در شهرهای مختلف ایران
سایت «اسلامیك اینویتیشن» تركیه نیز نوشت: میلیون ها ایرانی در شهرهای مختلف در سراسر كشور در بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران به خیابان ها آمده اند.
راهپیمایی های امروز پنجشنبه، به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی برگزار می شود.

* المیادین:ایران سی و هفتیمن سالروز پیروزی انقلابش را جشن می گیرد
شبكه تلویزیونی المیادین در گزارشی در پایگاه اینترنتی اش نوشت:ایران امروز سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب را جشن می گیرد.
در این گزارش آمده است كه شهروندان ایرانی راهپیمایی و تجمع در میدان های اصلی در شهرهای این كشور را برای بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب را آغاز كردند.
در ادامه گزارش المیادین آمده است: ایرانی ها در تهران به سمت میدان ها و خیابان های اختصاص یافته برای راهپیمایی روی آوردند در حالی كه در دستان خود پلاكارهایی كه روی آنها شعارهایی مبنی بر پایبندی به رویكرد و راه امام خمینی(س) بنیانگذار جمهوری اسلامی و موسس انقلاب اسلامی ایران نوشته شده، حمل كردند.
این در حالی است كه «حسن روحانی»رئیس جمهوری ایران پیش از این مراسم خواستار توقف سیاسیت اسلام هراسی شده بود و تاكید كرد كه همكاری و تعامل اقتصادی سازنده میان تهران و جامعه جهانی به مصلحت تجارت جهانی است.

* ای بی سی نیوز: فریاد شعار مرگ بر آمریكا
شبكه «ای بی سی نیوز» آمریكا در گزارشی نوشت: راهپیمایان در ایران پیروزی انقلاب اسلامی ایران را جشن گرفتند.
شركت كنندگان در راهپیمایی امروز شعارهای ضد آمریكایی و ضد اسرائیلی سردادند.
روزنامه های آمریكایی «دیلی هرالد» و «سیاتل تایمز» نیز گزارش آسوشیتدپرس از بازتاب راهپیمایی 22 بهمن را بازنشر كردند.
كانادا پرس: برگزاری راهپیمایی گسترده در ایران

* خبرگزاری «كانادا پرس» كانادا گزارش داد: ایرانی ها برای بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به شكل گسترده ای به خیابان ها آمدند.
این راهپیمایی در تمامی شهرهای ایران برگزار شد و راهپیمایان پلاكاردها و پرچم هایی از تصاویر امام خمینی و رهبر ایران در دست داشتند و شعارهایی سر می دادند.

* یك روزنامه پاكستانی: حضور مقامات ایرانی در راهپیمایی
روزنامه «دیلی مسنجر» پاكستان نوشت: در یازدهم فوریه یعنی بیست و دومین روز بهمن ماه، میلیون ها ایرانی در شهرهای مختلف این كشور راهپیمایی كردند.
مقامات ایرانی نیز در این راهپیمایی حضور یافتند. سردار «قاسم سلیمانی» یكی از مقاماتی بود كه به راهپیمایی در پایتخت ایران پیوست.

* شین هوا: بزرگداشت پرشكوه پیروزی انقلاب اسلامی ایران
خبرگزاری «شین هوا»چین گزارش داد: صدها هزار ایرانی بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در روز پنجشنبه در تهران برگزار كردند.مردم در شهرهای ایران با در دست داشتن تصاویری از آیت الله روح الله خمینی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران و آیت الله سید علی خامنه ای رهبر ایران به خیابان ها آمدند.در تهران مردم پلاكاردها و پرچم هایی را در حمایت از انقلاب اسلامی در دست داشتند و شعارهایی را ضد آمریكا و
اسرائیل و در حمایت از فلسطین سر دادند.
آساق**1591*1453*1566