تقدير اردشير كامكار از اجراي گروه كمانچه نوازي نويد دهقان

تهران- ايرنا- اردشير كامكار دربارهٔ اجراي گروه كمانچه نوازي نويد دهقان، گفت: با وجود اينكه تعداد گروه زياد بود و كوك كردن اين تعداد ساز زحمت فراواني مي برد، اما به نظر من بسيار كوك و تميز و با تنظيمي بسيار خوب اجرا كردند.

به گزارش روز يكشنبهٔ خبرنگار موسيقي ايرنا، اردشير كامكار، نوازندهٔ نامدار كمانچه كه در كنسرت شب گذشتهٔ گروه كمانچه نوازي نويد دهقان، در تالار رودكي حضور داشت، دربارهٔ كمانچه نوازي دهقان و گروهش به خبرنگار موسيقي ايرنا گفت: به نظر من بچه هاي اين گروه زحمت بسياري كشيده بودند.
وي افزود: نويد دهقان اكنون در كار خود، استاد شده است و توانسته شاگرداني را در ساز كمانچه تعليم دهد؛ افزون بر اين، خودش نيز در نوازندگي كمانچه، نوازندهٔ بسيار پرقدرتي شده است و براي اين كنسرت خوب و 'ژوست' (درست) به او و گروهش تبريك مي گويم.
اردشير كامكار گفت: آنسامبل (هم نوازي) گروه هم بسيار خوب بود، با وجود اينكه تعداد گروه زياد بود و كوك كردن اين تعداد ساز زحمت فراواني مي برد، اما به نظر من بسيار كوك و تميز و با تنظيمي بسيار خوب اجرا كردند.
وي دربارهٔ نوع اجراي نوازنده هاي گروه، كه بسياري از آن ها سنّ و سال كمي هم داشتند، گفت: به نظر من با وجود اينكه بعضي از نوازنده ها كم تجربه هم بودند، اما بسيار خوب توانستند از عهدهٔ اين اجرا بربيايند و بسيار تميز نوازندگي كنند.
اين آهنگساز و نوازندهٔ كمانچه، دربارهٔ بخش نخست كنسرت ديشب، كه نويد دهقان با ضرب فرهاد صفري بداهه نوازي كرد، نيز گفت: اين بخش نيز حس و حال بسيار خوبي داشت و كمانچه آلتويي كه دهقان نواخت، بسيار رمانتيك بود و حال خوبي داشت.
اردشير كامكار دربارهٔ فضاي كلي جشنوارهٔ امسال هم گفت: كوشيده اند كه جشنوارهٔ امسال بسيار حرفه اي تر برگزار شود و فكر مي كنم هدف خانهٔ موسيقي اين بوده كه با اين كار زمينه را فراهم كنند تا در سال هاي آينده، جشنواره را به سوي جهاني شدن پيش ببرند.
سي و يكمين جشنوارهٔ موسيقي فجر تا يكم اسفند ماه ادامه خواهد داشت.
فراهنگ**3067**1569