۲۵ بهمن ۱۳۹۴، ۱۷:۳۳
کد خبر: 81963558
T T
۰ نفر

همدلي و همزباني در هفتم اسفند- عيسي پاشاپور

۲۵ بهمن ۱۳۹۴، ۱۷:۳۳
کد خبر: 81963558
همدلي و همزباني در هفتم اسفند- عيسي پاشاپور

با نزديك شدن به انتخابات مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي، تشديد و تسريع فعاليت ستاد هاي انتخابات و تحرك جريان ها و سليقه هاي سياسي كشور، هفتم اسفندماه با شركت گسترده مردم بصير ايران نماد تحقق نام و شعار امسال(همدلي و همزباني دولت و ملت) خواهد بود.

كنش ها و واكنش هاي سياسي در فضاي انتخابات كشور، رد، تاييد و احراز نشدن صلاحيت نامزدها و تضارب آرا هاديان و صاحب نظران سياسي نشانه پويايي و بالندگي جمهوريت و اسلاميت نظام اسلامي است كه در بستر قانون و ارزش هاي ملي در مقابل چشم جهانيان نمود پيدا مي كند.
هرچند مجموعه اي از دستگاه هاي ناظر، دولت و شوراي نگهبان در تشخيص و تمييز افراد صالح و كارآمد به عنوان نامزدهاي انتخاباتي رسالت مهمي برعهده دارند، اما هر اندازه فضاي انتخاب و دايره تصميم گيري مردم در گزينش نامزدهاي ارجح، باز و راحت باشد آحاد ملت با فراغ خاطر و احساس تاثيرگذاري بيشتري بر تعيين سرنوشت سياسي خويش در انتخابات حضور خواهند يافت.
به تناسب افزايش فعاليت هاي انتخاباتي احزاب، گروه هاي سياسي و نامزدها كه در روزهاي قانوني تبليغات انتخاباتي بيش از پيش نمود خواهد يافت، هجمه هاي تبليغاتي بيگانه و كج انديش نيز بيشتر مي شود و اين روند بيانگر اهميت نقش حضور مردم در تعيين سرنوشت سياسي خويش است.
اشاره صريح مسئولان نظام، دولت و شخصيت هاي تاثيرگذار بر حضور گسترده آحاد ملت در همه پرسي هفتم اسفندماه نه تنها به منظور تقابل با شيطنت هاي شوم بدخواهان، بلكه بر اساس فلسفه شكل گيري انقلاب اسلامي و ضرورت تفويض اداره امور كشور به نمايندگان اصلح و ارجح از ناحيه مردم است.
ماحصل چهره آرايي نامزدهاي مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي در ويترين انتخابات، تلاش مردم براي شناخت بيشتر، دقت به عملكرد و سابقه سياسي، اجتماعي و اجرايي آنها و تاثير معيارها و ميزان هاي مد نظر مردم در انتخاب نامزدهاي اصلح هر چند به صورت راي مخفي و بي صدا در صندوق هاي آرا ريخته خواهد شد اما سرريز اين صندوق ها همچون سيلي خروشان نام مشخص منتخبين ملت را فرياد خواهد زد.
به همان اندازه كه حضور مردم در همه پرسي اسفندماه نمايش همدلي و همزباني دولت و ملت و اظهار تاييد و علاقه مردم به نظام اسلامي خواهد بود، شكل گيري مجلس خبرگان رهبري و شوراي اسلامي جديد با راي و نظر قاطبه مردم، تبلور اراده ملت ايران در حوزه تصميم گيري و قانونگذاري بر كشور به شمار مي رود.
كثرت و تنوع انتخابات در جمهوري اسلامي ايران همان اختيار تصميم گيري و نقش مردم در اداره كشور خويش است كه احقاق اين حق بر پايه جمهوريت نظام و بر مبناي دين اسلام بر عهده كارگزاران حاكميت و ملت نهاده شده است تا حق مشروع اختيار و انتخاب مردم در حكومت اسلامي به عنوان حق الناس ساقط نشود.
* خبرنگار ايرنا در اردبيل
7124/6016