قانون اساسی به مردم حق تعیین سرنوشت قائل است

اردبیل - ایرنا - دبیرکل مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل گفت: ۱۳ اصل از اصول مختلف قانونی اساسی مربوط به حکمرانی مردم است، یعنی نقش مردم از منظر قانون در تعیین سرنوشت خود بسیار جلوه‌گری می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار سعید رضایی، عصر سه شنبه در آئین جشن بزرگ غدیر در اجتماع حامیان محمدباقر قالیباف در اردبیل اظهار کرد: از سوی دیگر نیز قانون اساسی ۲ اصل را متوجه مسئولیت قوه مجریه کرده است، یعنی هم دولت و هم ملت دارای تکالیف و وظایف قانونی و شرعی هستند.

وی ادامه داد: طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران بعد از استقرار دولت اسلامی و سپس دستیابی به حکمرانی اسلامی سرانجام به تمدن اسلامی منتهی خواهد شد.

وی افزود: باید یاد و نام امام امت را گرامی بداریم که نظام اسلامی ما با زعامت آن مرد بزرگ، اندیشمند و مدبر بنیان نهاده شد و امروز بر روی پایه‌های محکم و مستحکم این نظام، مردم فهیم و آگاه ایران اسلامی برای انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌شوند و این نشانگر اقتدار، پویایی و بالندگی نظام اسلامی است.

یادگار دفاع مقدس گفت: دموکراسی یا به تعبیر ما مردم سالاری در دنیا تجربه شده است اما با تعریف اسلامی و ایرانی آن تفاوت دارد و یکی از اندیشمندان حوزه روابط بین المللی می‌گوید که انسان در دنیای غرب به عنوان مصرف کننده مطرح و انسان در ۸۰ درصد حوزه اتحادیه اروپا و آمریکا و انگلستان فقط مصرف کننده است و شهروند تلقی نمی‌شود.

دبیرکل مجمع ایثارگران متحد پایدار استان اردبیل تصریح کرد: یعنی نه دولت‌های آنها به ملت‌هایشان اعتماد دارند و نه ملت‌های آنها به دولت‌های خود اعتماد و اعتبار قائل هستند؛ اما این معادله را جمهوری اسلامی ایران تغییر داده است و در نظام مقدس ما اساس حکمرانی و منشا ایجاد دولت، خود مردم هستند.

سردار رضایی اضافه کرد: شاید سئوال پیش آید که یک رای من یا شما در صندوق‌های آرا چه تاثیری دارد؛ نقل است که حضرت موسی (ع) وقتی به همراه یاران و همراهان خود با کشتی در حال عبور از دریا بود، یکی از اهالی کشتی مشغول سوراخ کردن کشتی بود و سکاندار کشتی متوجه قضیه شد و او را آن از کار باز داشت و شاید اگر سکاندار دیگری به جای آن سکاندار آگاه انتخاب شده بود، متوجه تخریب کشتی نمی‌شد و سرنوشت کشتی و سرنشینان آن به شکل دیگری رقم می‌خورد.

وی اظهار کرد: در قیاس امروزی، آن کشتیبان همان رئیس جمهور دولت است و هر رای ما در انتخاب رئیس جمهور اصلح و کارآمد تاثیر دارد و وظیفه داریم پای صندوق‌های آرا بیاییم تا به دنیا و بخصوص جهان استکبار اعلام کنیم که این کشور و ملت، زنده است و به امید خدا روز چمعه هشتم تیر ماه برگ زرین دیگری در تاریخ قطور انتخاب اسلامی رقم خواهیم زد.

به گزارش ایرنا انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران همزمان در سراسر کشور در روز هشتم تیر برگزار خواهد شد و صلاحیت ۶ نامزد برای این رقابت تایید شده است.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.

بیش از یک میلیون نفر از مردم استان اردبیل واجد شرایط رای دادن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha