۲۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۳۳
کد خبر: 81964882
T T
۰ نفر
بیش از یك میلیون و 119هزار نفر در هرمزگان واجد شرایط رأی دادن هستند

بندرعباس- ایرنا- رئیس ستاد انتخابات هرمزگان گفت: براساس اعلام سازمان ثبت احوال و وزارت كشور، یك میلیون و 119 هزارو 93 نفر در استان هرمزگان می توانند در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری ،رأی دهند.

بهروز اكرمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمام برنامه ریزی ها برای حضور پرشور مردم در انتخابات هفتم اسفند انجام شده و انتظار می رود مردم به طور گسترده در این عرصه مهم حضور یابند.
وی با بیان اینكه یك هزارو 267 شعبه اخذ رأی در هرمزگان پیش بینی شده، خاطرنشان كرد: از این تعداد 729 شعبه ثابت و 538 شعبه نیز سیار و 483 شعبه شهری و 784 شعبه روستایی است و تعداد اعضای شعب در هرمزگان بیش از 15 هزار نفر خواهند بود.
اكرمی تصریح كرد: تمام فرایند انتخابات به غیر از اخذ رأی و شمارش آرا الكترونیكی خواهد بود و در همین راستا نیز تمام بسترهای مخابراتی و زیرساخت های مورد نیاز همچون دیگر نقاط كشور، در هرمزگان نیز فراهم است.
اكرمی با اشاره به آغاز تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از 29 بهمن ماه، گفت: با توجه به اینكه این نامزدها به دنبال حضور در مركز قانون گذاری هستند، از هم اكنون خود را به مقید به رعایت قانون بدانند.
استان هرمزگان دارای پنج كرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی بوده كه سه نفر از حوزه مركزی ( بندرعباس، قشم ، حاجی آباد، ابوموسی وبندرخمیر) یك نفر از حوزه شرق استان (میناب ، رودان ، جاسك ، سیریك وبشاگرد و یك نفر هم بندرلنگه) و یك نفر نیز از حوزه غرب (بستك وپارسیان) به مجلس شورای اسلامی راه می یابند.ك/3
7198/2094