۳ اسفند ۱۳۹۴، ۸:۵۶
کد خبر: 81973737
T T
۰ نفر
تبلیغات نامزدهای انتخاباتی به مناطق تركمن نشین خراسان شمالی هم رسید

بجنورد- ایرنا- تبلیغات نامزدهای انتخاباتی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به مناطق تركمن نشین به استان گنجینه معرفت ها و فرهنگ ها یعنی خراسان شمالی نیز رسید و این مناطق را نیز تحت تاثیر فعالیت های انتخاباتی قرار داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، البته باید اذعان كرد ، این مناطق همچون دیگر مناطق استان، شاهد فعالیت های گسترده نامزدهای احتمالی نمایندگی از ماه ها قبل و رفت و آمدهای محسوس فعالان سیاسی بوده است ، اما پس از آغاز رسمی تبلیغات انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ، این مناطق بیش از قبل شاهد حضور نامزدهای مختلف و هواداران آنان برای جذب رای مردمان این دیار شده است.
بخشدار جرگلان شهرستان راز و جرگلان به خبرنگار ایرنا گفت: تبلیغات نامزدها كه از روز پنجشنبه گذشته به صورت پراكنده در مناطق تركمن نشین آغاز شده بود، گسترده شده است.
پولاد نجاهی افزود: هم اكنون رفت و آمد نامزدها و همچنین هواداران آن ها به این مناطق افزایش یافته و تركمن ها نیز با وسواس زیاد در حال انتخاب نامزد مورد نظر خود هستند.
وی گفت: تاكنون هیچ گونه تخلف انتخاباتی از سوی نامزدها و هواداران آن ها در این بخش صورت نگرفته و روند تبلیغات به صورت عادی در جریان است.
بخشدار مركزی راز و جرگلان نیز گفت: در سطح شهرستان و بخش مركزی نیز نامزدهای انتخاباتی ستادهایی را برپا كرده اند و تبلیغات در آرامش كامل در حال انجام است.
محرمعلی صداقت افزود: مردم تركمن و دیگر اقشار مختلف مردم با حضور گسترده خود در مساجد و مكان های عمومی به صحبت های نامزدها گوش فرا می دهند و از دیدگاه ها و نظرات آن ها استفاده می كنند.
وی گفت: این شهرستان آمادگی كامل برای برگزاری انتخابات 7 اسفند را دارد.
شهرستان 70هزار نفری راز و جرگلان در 70 كیلومتری شمال غربی بجنورد واقع شده كه بیشتر ساكنان آن را تركمن های اهل سنت تشكیل می دهد.
هم اكنون 32 نفر در حوزه انتخابیه بجنورد، گرمه و جاجرم، راز و جرگلان، مانه و سملقان،8 نفر در حوزه انتخابیه شیروان و 14 نفر در حوزه انتخابیه اسفراین برای تصدی كرسی های مجلس شورای اسلامی در حال تبلیغ هستند.
براساس آخرین آمار ارائه شده از سوی ثبت احوال خراسان شمالی، جمعیت این استان افزون بر 925 هزار نفر است و تعداد 16 هزار نفر رای اولی در انتخابات این دوره در این استان حضور دارند و همچنین تعداد 14 هزار نفر عوامل اجرایی در انتخابات دخیل هستند.
همچنین تعداد 624 هزار و 300 نفر واجد شرایط رای دادن در كل استان می باشند كه از این تعداد 410 هزار نفر در بجنورد و چهار شهرستان حوزه های انتخابی بجنورد، 99 هزار نفر در اسفراین و 120 هزار نفر در شیروان واجد شرایط رای دادن هستند.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان در هفتم اسفند ماه برگزار می شود.
7185/ 6042 / 1744 / 1446
۰ نفر