۳ اسفند ۱۳۹۴، ۱۳:۵۲
کد خبر: 81974348
T T
۰ نفر

راي اولي ها نقش مهمي در حماسه هفتم اسفند دارند

۳ اسفند ۱۳۹۴، ۱۳:۵۲
کد خبر: 81974348
راي اولي ها نقش مهمي در حماسه هفتم اسفند دارند

سنندج- ايرنا- معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش استان كردستان نقش و مشاركت راي اولي ها را در حماسه انتخابات هفتم اسفند مهم ارزيابي كرد و گفت:حضور راي اولي ها در پاي صندوق هاي راي مي تواند منجر به ايجاد شور و نشاط در فضاي انتخابات شود.

حجت الله نريماني روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا از جوانان كشور به عنوان يك سرمايه ارزشمند اجتماعي نام برد و گفت: دانش آموزان سرمايه هاي انساني، فكري و اعتقادي جامعه هستند.
وي با اشاره به اينكه همه اقشار از راي اولي ها گرفته تا سالمندان جامعه نقش مهمي در تعيين سرنوشت سياسي جامعه به عهده دارند تاكيد كرد: راي اولي ها با حضور پر رنگ در انتخابات شور و نشاط خاصي در فضاي انتخابات ايجاد مي كنند.
وي اظهار كرد: دانش آموزاني كه تاريخ تولد آنها قبل از 7 اسفند 76 است مي توانند در انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري شركت كنند.
وي يادآورشد: براي اولين بار به دانش آموزان 18 ساله اجازه شركت در انتخابات و نقش آفريني سياسي داده مي شود.
نريماني با اشاره به اينكه راي اولي ها براي اولين بار است كه در اين رويداد سياسي شركت مي كنند گفت: حضور آنها در عرصه انتخابات براي آنها يك جشن سياسي اجتماعي تلقي مي شود.
وي يادآور شد: دانش آموزان در شهرستان هاي مختلف استان با برگزاري همايش ها اين حضور سياسي را جشن مي گيرند.
او همچنين به نقش و اهميت دانش آموزان در راهپيمايي هاي 22 بهمن و 13 آبان اشاره كرد و گفت: انتخابات نيز يكي از عرصه هايي است كه دانش آموزان با حضور پر رنگ خود مي توانند توطئه هاي دشمنان نظام اسلامي را خنثي كنند.
وي افزود: دانش آموزان و شوراهاي دانش آموزي مدارس و مجلس دانش آموزي با حضور در عرصه انتخابات مي توانند شور و شعف خاصي در فضاي انتخابات ايجاد كنند.
نريماني با بيان اينكه راي اولي ها نقش تاثيرگذاري در انتخاب نامزدهاي مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري دارند گفت: حضور گسترده آن ها تاثير فوق العاده زيادي در انتخابات دارد.
7352/1904