۴ اسفند ۱۳۹۴، ۲۱:۳۴
کد خبر: 81976497
T T
۰ نفر
تغییر محل سمینار معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی از لندن به مكان دیگر

تهران- ایرنا- شركت ملی نفت ایران اعلام كرد كه در حال تصمیم گیری برای تعیین محل برگزاری سمینار معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی ایران (IPC) در خارج از كشور از لندن به مكان دیگری است.

به گزارش ایرنا از وزارت نفت، «علی كاردر» معاون سرمایه گذاری و تامین منابع مالی شركت ملی نفت ایران با تاكید بر اینكه برگزاری سمیناری برای معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی در خارج از كشور لغو نشده، درباره این كه قرار است این سمینار در كدام كشور برگزارشود، تصریح كرد: هنوز تصمیم گیری در این زمینه نهایی نشده است.
كاردر، افزود: هنوز تصمیمی گرفته نشده كه این سمینار در كشورهای اروپایی یا آسیایی برگزار شود.
معاون سرمایه گذاری و تامین منابع مالی شركت ملی نفت ایران پیشتر درباره دلایل لغو سمینار یاشده در لندن گفته بود: مشكلات صدور ویزا برای شمار معدودی از افراد، دلیل به تعویق افتادن معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی است، در حالی كه تعداد زیادی از نمایندگان بخش خصوصی علاقمند به حضور در این سمینار بودند، اما با توجه به این كه اكنون سفارت بریتانیا در تهران خدمات صدور ویزا ندارد این امكان وجود نداشت.
وی در این باره كه آیا انتقادهای اخیر كارشناسان و دانشجویان سبب تاخیر در معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی در لندن نبوده است، تصریح كرد: این گونه نیست و صادر نشدن ویزا، دلیل به تعویق افتادن این كنفرانس بوده است.
سمینار دوم معرفی قراردادهای جدید نفتی ایران قرار بود ٢٢ تا ٢٤ فوریه ٢٠١٦ (سوم تا پنجم اسفندماه) در لندن برگزار شود.
در قراردادهای موسوم به IPC قرار براین است كه حلقه های مختلف صنعت نفت (اكتشاف، توسعه و تولید) به صورت یكپارچه واگذار شوند تا شركت های خارجی با چنین قراردادی، انگیزه ای برای حضور در صنعت نفت ایران داشته باشند.
در این نوع قرارداد، مالكیت مخزن قابل انتقال نیست و مالكیت آن واگذار نمی شود و تولید صیانتی از مخزن، یكی از مهمترین مباحث در این قراردادهاست. جذب سرمایه گذاری، انتقال فناوری، تولید صیانتی از مخازن، افزایش ضریب بازیافت و استفاده بیشتر و بهینه تر از توان پیمانكاران داخلی از مهمترین اهداف مدل جدید قراردادی صنعت نفت است.
اقتصام** 9186** 2023