۸ اسفند ۱۳۹۴، ۹:۵۹
کد خبر: 81981514
T T
۰ نفر
كمبود پاركينگ از مشكلات مهم توسعه و عمران شهري گناباد

گناباد-ايرنا- شهردار گناباد كمبود پاركينگ را مشكلهاي مهم در معابر اصلي اين شهر ذكر كرد و گفت: به اين دليل و با توجه به كمي وسعت خيابانها از جمله در ساعت پر رفت و آمد شاهد ترافيك و حجم تردد وسائل نقليه در اين محدوده ها هستيم.

علي تقوي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: 1670 باب مغازه و مجتمع تجاري در خيابانهاي اصلي و پر رفت و آمد شهر گناباد فاقد پاركنيگ هستند.
وي اظهار داشت: شهرداري گناباد با همكاري بخش خصوصي احداث پاركينگ طبقاتي با گنجايش 417 واحد و با اعتبار بيش از 210ميليارد ريال در دست اقدام دارد.
وي از ديگر طرحهاي در دست اجراي شهرداري گناباد در حوزه توسعه و عمران شهري را احداث فاز دو بلوار وحدت، طرح گردشگري مسير پليس راه به بيدخت، 100 متري ميدان امام رضا (ع) به سمت بجستان، فازهاي دو پارك ملت و شهرك كارآفرينان و ساماندهي تابلوها و مبلمان شهري ذكر كرد.
شهردار گناباد گفت: با هدف افزايش مشاركت مردم در پرداخت عوارض شهري تخفيف ها و مزاياي ويژه اي براي پرداخت كنندگان اين عوارض در نظر گرفته شده است.
تقوي گفت: با مصوبه شوراي اسلامي گناباد تسهيلات ويژه اي براي پرداخت كنندگان عوارض شهري در اسفندماه در اين شهر در نظر گرفته شده است.
وي از جمله اين تسهيلات را پرداخت اقساطي عوارض ساختماني بصورت 50 نقد و در صورت اقساطي طي شش قسط با 25 درصد تخفيف و همچنين براي اقشار تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) ، بهزيستي، معلولان و ايثارگران پرداخت عوارض ساختماني بصورت 50 نقد و اقساطي طي 9 قسط در نظر گرفته شده است.
وي اضافه كرد: همچنين براي مدارسي كه در طرح جمع آوري زباله خشك همكاري و واحدهاي صنفي كه مبادرت به زيباسازي بناي خود كنند، از 50 درصد بخشودگي بهاء خدمات پسماند بهره مند مي شوند.
وي تخفيف 20 درصدي هزينه نقشه كشي براي متقاضيان صدور پروانه ساخت از سازمان نظام مهندسي را ديگر تسهيلات در نظر گرفته شده براي توسعه و عمران شهري در اسفندماه سالجاري در گناباد برشمرد.
شهرستان گناباد با وسعت بيش از پنج هزار و 900 كيلومتر مربع و بيش از 81 هزار نفر جمعيت در جنوبي ترين نقطه استان خراسان رضوي و 287 كيلومتري مشهد قرار دارد و به دليل واقع شدن در مسير ارتباطي استانهاي خراسان رضوي، خراسان جنوبي و سيستان و بلوچستان داراي اهميت خاص است.
از مجموع جمعيت شهرستان گناباد 40 هزار نفر در شهر گناباد و بقيه در شهرهاي كاخك و بيدخت و 106 روستاي آن ساكن هستند.
شهرستان گناباد داراي 17 هزار و 500 دانش آموز و همچنين 12 مركز آموزش عالي با 12 هزار دانشجو است.
سابقه تبديل گناباد به شهرستان به سال 1316 شمسي بر مي گردد و از نامهاي قديم اين منطقه مي توان به جنابذ، كنابد و گناپاد اشاره كرد.
2095/1211