۱۱ اسفند ۱۳۹۴، ۱۶:۰۳
کد خبر: 81986143
T T
۰ نفر
مردم خوزستان در بازسازی و مرمت چهار طرح عتبات عالیات مشاركت دارند

آبادان - ایرنا - رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان گفت:مردم دوستدار اهلبیت استان در نوسازی و مرمت چهار طرح در عتبات عالیات واقع در سوریه و عراق مشاركت داردند.

به گجزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمود موسوی سه شنبه در حاشیه برگزاری گردهمایی فصلی مسئولان ستادهای عتبات عالیات خوزستان در آبادا ن به خبرنگاران گفت:این طرح ها شامل مشاركت در ساخت گنبد طلای حرم امام علی(ع)، مرمت و تعمیر گنبد، گلدسته ها و صحن حضرت زینب سلام الله علیها، ساخت دو درب حرم مسلم بن عقیل و مشاركت در ساخت صحن عقیله بنی هاشم است.
وی از تجهیز كارگاه، جوشكاری و طلاكاری و نصب داربست دور گنبد حرم مطهر امام علی(ع) خبر داد و اظهار داشت:این طرح كه مایه افتخار مردم استان خوزستان است با مشاركت تولیت حرم در حال انجام است و مرمت گنبد امام علی علیهدالسلام به مدت 18 ماه انجام می شود.
حجت الاسلام موسوی پیشرفت فیزیكی این طرح ها را مطلوب ارزیابی كرد و افزود:استادكاران ایرانی در سه شیف كاری تعمیر 10 هزار خشت طلای گنبد امام علی را با توجه به قدمت 300 ساله و اكسید شدن مس گنبد اناجم می دهند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان افزود:استادكاران ایرانی هم اكنون در حال بنایی گنبد و آماده سازی گنبد برای نصب خشت های طلا هستند و برابر برنامه ریزی، تلاش می شود نخستین خشت طلا در اردیبهشت سال آینده نصب شود.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان همچنین با تجلیل از كمك مردم ولایتمدار واستان در بازسازی عتبات عالیات در عراق و سوریه، گفت:مبلغ مورد نیاز برای بازسازی و ترمیم گنبد حضرت علی علیه السلام 50 میلیارد ریال است كه برای تامین آن نیاز به مشاركت و نذورات مردمی است.
وی گفت:برای تسریع در اجرای طرح گنبد امام علی(ع) مبلغ 10 میلیارد ریال قرض گرفته شد كه انتظار می رود با جمع آوری نذورات مردم، این مبلغ باز پس داده شود.
حجت الاسلام موسوی همچنین از پایان مرمت و تعمیر گنبد، گلدسته ها و صحن حضرت زینب(س) خبر داد و افزود:سال آینده طرح توسعه حرم حضرت زینب(س) انجام می شود.
حجت الاسلام موسوی به ساخت دو درب حرم حضرت مسلم بن عقیل توسط مردم آبادان اشاره كرد و بیان داشت:سال آینده سه یا چهار شهرستان، طرح های بازسازی عتبارت عالیات را به مستقیم اجرا می كنند.
ستاد توسعه ،بازسازی و نوسازی عتبات عالیات استان خوزستان در كشور عراق و سوریه فعالیت دارد.
3015/6125