۱۴ اسفند ۱۳۹۴، ۱۹:۴۷
کد خبر: 81989793
T T
۰ نفر
فيلم كوتاه ماهي در دو جشنواره ملي و يك جشنواره بين المللي‎

سنندج- ايرنا-فيلم كوتاه ماهي به كارگرداني سامان حسين پور و از توليدات حوزه هنري كردستان به بخش مسابقه دهمين جشنواره فيلم صد ثانيه اي تهران و و سيزدهمين جشنواره تصوير سال راه پيدا كرد.

به گزارش ايرنا از پايگاه خبري فيلم كوتاه همچنين اين اثر به نمايندگي از ايران به بيست و چهارمين جشنواره بين المللي فيلم كنتراويژن برلين در آلمان نيز راه پيدا كرد.
فيلم كوتاه ماهي ساخته سامان حسين پور با موضوع و محوريت كم آبي به نمايندگي از ايران در جشنواره حضور دارد و با فيلم‌هايي از كشورهاي هلند، آلمان، اسپانيا، سويس، مجارستان، بلغارستان، روسيه، بلاروس، فرانسه، مقدونيه، ايرلند، آمريكا، استراليا، بنگلادش و سوئد به رقابت خواهد پرداخت.
بيست و چهارمين جشنواره بين‌المللي فيلم 'كنترا ويژن' برلين از 15 تا 20 مارس برگزار مي‌شود.
فيلم كوتاه ماهي به كارگرداني سامان حسين پور و از توليدات حوزه هنري كردستان با موضوع كم آبي در ساختاري مينيمال و كوتاه توليد شده است. اين اثر كه سومين ساخته حسين پور است تا كنون 2 جايزه بين المللي ويژه هيات داوران را از جشنواره لاميرادا تابو اسپانيا و جشنواره 9180 هند دريافت كرده است و در حدود به 12 جشنواره بين المللي نيز به اكران گذاشته شده است.
همچنين در جشنواره 100 در تهران، كردستان و تعدادي ديگر از استان هاي كشور به نمايش گذاشته خواهد شد.
سامان حسين پور فيلمساز كردستاني 23 ساله تاكنون 3 فيلم كوتاه داستاني را نوشته و كارگرداني كرده است كه هر سه از توليدات حوزه هنري استان كردستان محسوب مي شوند.
3033/1904