۱۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۷:۰۳
کد خبر: 81990996
T T
۰ نفر

161 تن گوشت غير قابل مصرف در اراك ضبط و معدوم شد

۱۵ اسفند ۱۳۹۴، ۱۷:۰۳
کد خبر: 81990996
161 تن گوشت غير قابل مصرف در اراك ضبط و معدوم شد

اراك- ايرنا- رئيس شبكه دامپزشكي شهرستان اراك گفت: 161 تن گوشت غير قابل مصرف از ابتداي سال جاري تا كنون در اين شهرستان ضبط و از چرخه مصرف انساني خارج شد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومي دامپزشكي استان مركزي حبيب اسحقي افزود: اين فرآورده ها در راستاي صيانت از حقوق مصرف كنندگان، حفظ و ارتقاي بهداشت عمومي جامعه و نظارت بر توليد، عرضه و توزيع فرآورده‌هاي خام دامي توسط بازرسان شبكه دامپزشكي شهرستان اراك غير قابل مصرف تشخيص و از چرخه مصرف خارج شد.
وي ادامه داد: از اين ميزان بيش از هشت تن گوشت قرمز، ماهي و مرغ است كه در بازديدهاي روزانه از واحدهاي عرضه فرآورده‌هاي خام دامي كشف شده و بقيه نيز در بازرسي حين كشتار از كشتارگاه‌هاي دام و طيور اين شهرستان ضبط شده است.
رئيس شبكه دامپزشكي شهرستان اراك بيان كرد: با توجه به نظارت مداوم دامپزشكي امكان عرضه فرآورده‌هاي خام دامي تاريخ مصرف گذشته در سطح استان و شهرستان وجود نداشته و با اجراي برنامه‌هاي ترويجي و آموزشي دامپزشكي شبكه دامپزشكي و رعايت شرايط نگهداري توسط توليدكنندگان و عرضه‌كنندگان فرآورده‌هاي خام دامي مي‌توان از فساد اين محصولات جلوگيري كرد تا محصولي سالم، با كيفيت و با تاييد دامپزشكي به دست مصرف‌كنندگان برسد.
نظارت بر توليد فرآورده هاي خام دامي سالم و بهداشتي از مهمترين وظايف دامپزشكي در زمينه حفظ و ارتقا بهداشت عمومي است.
1955/6012