۱۶ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۳۲
کد خبر: 81992172
T T
۰ نفر

سايت هاي خبري فاقد مجوز، خود را با مقررات وفق دهند

۱۶ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۳۲
کد خبر: 81992172
سايت هاي خبري فاقد مجوز، خود را با مقررات وفق دهند

رشت - ايرنا - مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان از سايت هاي خبري استان كه فاقد مجوز هستند، خواست خود را با مقررات و قوانين وفق دهند.

فيروز فاضلي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا ، با بيان اينكه در زمان حاضر 49 پايگاه خبري تحليلي داراي مجوز در استان فعاليت مي كنند، افزود: در ماه هاي آينده با دريافت مجوز پايگاه هاي در صف انتظار، به تعداد اين رسانه ها افزوده خواهد شد.
وي اظهار كرد: سايت هاي فاقد مجوز نيز بايد تلاش كنند خود را با مقررات و قوانين وفق داده، مدير واجد شرايط را معرفي كرده و در سامانه e-rasaneh.ir براي دريافت مجوز قانوني از هيأت نظارت بر مطبوعات، ثبت نام نمايند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان خاطرنشان كرد: بدون شك اين اقدام فعاليت آنها را قانوني كرده و امكان فعاليت هدفمند را براي اين پايگاه ها فراهم خواهد كرد.
وي اضافه كرد: چنانچه سايت پايگاه هاي خبري، ثبت شده نباشد بايد حتماً در ستاد ساماندهي پايگاه هاي اينترنتي ايران به نشاني samandehi.ir ثبت نام كرده و فرم گواهي ثبت نام را به همراه مشخصات خود به اين اداره كل تحويل دهند.
فاضلي همچنين در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به كاهش تعداد مطبوعات استان به 162 عنوان، تأكيد كرد: مديران نشرياتي كه لغو مجوز شده اند، نسبت به ثبت نام و تكميل اطلاعات در سامانه جامع رسانه هاي كشور اقدام كنند.
وي ادامه داد: مجوز برخي از مطبوعات گيلان به دليل ثبت نام نكردن و تكميل اطلاعات در سامانه جامع رسانه هاي كشور لغو شده است كه اين موضوع، موجب كاهش تعداد مطبوعات داراي مجوز استان از 185 عنوان به 162 عنوان شده است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي گيلان با بيان اينكه مديران نشرياتي كه لغو مجوز شده اند بايد نسبت به ثبت نام و تكميل اطلاعات در سامانه جامع رسانه هاي كشور اقدام كنند، تصريح كرد: براي اين امر از طريق سايت e-rasaneh.ir و قسمت تشكيل پرونده اوليه، بايد در بخش درخواست مجوز در هر سه قسمت مربوطه نام نشريه خود را به صورت نام نشريه - ماده ١٦ وارد كنند.
در زمان حاضر گيلان داراي 9 روزنامه، 43 هفته نامه، 16 دوهفته نامه، 42 ماهنامه، شش دوماهنامه، 36فصلنامه و 10دوفصلنامه است.
1881/6070