۱۹ اسفند ۱۳۹۴، ۲۱:۵۷
کد خبر: 81997337
T T
۰ نفر
استاندار مازندران استاندار برتر در طرح سپاس ايثارگران شناخته شد

ساري - ايرنا - استاندار مازندران به عنوان استاندار برتر كشور در طرح سپاس بنياد شهيد و امور ايثارگران شناخته شده است .

مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران مازندران روز چهارشنبه در جلسه شوراي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت استان در ساري با اعلام اين خبر گفت كه بزودي با برگزاري همايشي در تهران از ' ربيع فلاح ' و استاندار كرمانشاه به عنوان استانداران برتر كشور در طرح سپاس از ايثارگران قدرداني مي شود.
طرح سپاس به منظور تكريم از خانواده هاي شهدا و ايثارگران در كشور به اجرا گذاشته شده است.
در اين طرح كه از آن با عنوان طرح معكوس هم ياد مي شود ، مسئولان با حضور در منزل خانواده هاي شهدا و ايثارگران ضمن ارج نهادن به آنان ، مسائل و مشكلاتشان را بررسي و رفع مي كنند .
مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران مازندران گفت كه استاندار دولت تدبير و اميد در سال جاري ركورد ديدار با خانواده هاي شهدا و ايثارگران را در استان به نام خود ثبت كرده است .
عباسعلي رضايي افزود : اين در حاليست كه در استان هاي ديگر و پيش از اين در مازندران بيشترين ديدار با خانواده هاي شهدا و ايثارگران در قالب طرح سپاس مربوط به مديران كل دستگاههاي اجرايي بود.
استان مازندران بيش از 10 هزار و 400 شهيد تقديم نظام اسلامي كرده است .
استاندار مازندران هم در اين جلسه بر ضرورت نهادينه كردن فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه تاكيد كرد و گفت : نهادينه كردن و ماندگاري فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه وظيفه همه است.
ربيع فلاح با اظهار اين كه مازندران در برگزاري يادواره هاي شهدا ، زبانزد كشور است ، افزود: همه بايد نسبت به تداوم اين كار بزرگ و موثر در جامعه اهتمام كنند.
وي سياست هاي كلي ابلاغي مقام معظم رهبري در اين زمينه را چراغ راه فعاليت شوراي ترويج فرهنگ شهادت دانست و ياد آور شد: شوراي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت بايد به گونه اي در بخش هاي مختلف اين حوزه برنامه ريزي كند كه از موازي كاري ممانعت به عمل آيد و هم افزايي بيش از پيش به وجود آيد.
فلاح گفت : كارگروه فرهنگ ايثار و شهادت تشكيل شود و مسايل محوري اين بخش را براي طرح و تصميم سازي در شورا بررسي و احصا نمايد.
بر اساس آمارهاي رسمي 32 هزار جانباز و بيش از دو هزار آزاده نيز زير پوشش بنياد شهيد و امور ايثارگران مازندران قرار دارند .
6982/1654