تجلیل از ۱۰ هزار و ۴۰۰ خانواده شهید و ۶۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس مازندران

ساری - ایرنا - مردم مازندران که همواره در طول تاریخ در مقابله با متجاوزان نقش ویژه ای ایفا کردند، همزمان با آغاز جنگ تحمیلی و در پاسخ به ندای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) برای دفاع از کیان اسلامی عازم جبه‌های حق علیه باطل شدند و در برابر دشمنان رشادت‌های بی‌شماری خلق کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نام مازندران در دوران دفاع مقدس با لشکر ویژه ۲۵ کربلا گره خورده است. لشکری که بعنوان اصلی‌ترین نماینده این استان در دفاع از مرز و بوم ایران اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی رشادت‌های بی‌شماری خلق کرد و با تقدیم شهدای زیاد اجازه نداد حتی یک وجب از خاک کشورمان بدست نیروهای متجاوز بعث عراق برسد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اختلافات ایران و عراق شدت گرفت؛ بحرانی که در گذشته توسط دو ابرقدرت وقت مهار می‌شد، به بحرانی تبدیل شد که یک طرف آن کشور انقلابی ایران و طرف دیگر دو قطب جهانی قرار گرفته بودند

تحرکات عراق علیه ایران، اگرچه در سال ۱۳۵۸ ضعیف بود، اما با آغاز سال ۱۳۵۹ با بروز حوادث مهمی چون قطع رابطه آمریکا با ایران، حمله ناموفق آمریکا در طبس و نیز دستگیری و اعدام آیت‌الله محمدباقر صدر شدت یافت. تجاوزات مرزی عراق در ۶ ماهه اول سال ۱۳۵۹ روند یکسانی نداشت، بلکه از زمان قطع رابطه امریکا با ایران تا آستانه کودتای نوژه شدت گرفت و تنها در تیرماه ۱۳۵۹، با فرارسیدن زمان اجرای کودتا و در هماهنگی با کودتاچیان، از شدت اقدامات مرزی عراق نیز کاسته شد، اما پس از کشف کودتا دوباره در مردادماه این تحرکات روند صعودی یافت.

تجاوزات عراق در شهریور ماه سال ۱۳۵۹ فوق‌العاده تشدید شد و طی سه‌دهه اول، دوم و سوم روند تصاعدی به‌خود گرفت بگونه ای که در شهریور ۱۳۵۹ جنگ سرد عراق علیه ایران به جنگ گرم تبدیل شد و در ۱۶ شهریورماه ۱۳۵۹ منطقه خان لیلی به تصرف ارتش عراق درآمد. چند روز بعد، منطقه میمک و پس از آن، پاسگاه‌های رشیدیه، چیلات، بیات و نیز ارتفاع گیسکه به اشغال ارتش عراق درآمد.

هجوم عراق به کشور انقلابی و اسلامی ایران با این فرض طرح‌ریزی شده بود که ارتش نظام جدید، فاقد توان لازم است. اما دشمن بدون شناخت صحیح از انقلاب اسلامی، انرژی متراکم و استعداد عظیم آن را برای حل مشکلات و بحران‌های گوناگون از جمله وضعیت جنگی، باور نداشت. با بروز استعدادهای نهفته در انقلاب، بتدریج نیروی مسلح جدیدی پایه گذار شد که نه تنها خلأ ناشی از فروپاشی ارتش شاهنشاهی را پوشش می‌داد، بلکه عامل تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت جنگ بود. این استعداد نهفته در بخش نظامی به مرور در سپاه پاسداران  انقلاب اسلامی تجلی یافت.

نقش مردم مازندران در هشت سال دفاع مقدس

با شعله‌ور شدن آتش جنگ، مردم مازندران نیز همانند سایر هموطنان در قالب نیروهای بسیجی و بصورت خودجوش در دفاع از کیان اسلامی و جلوگیری از پیش‌روی نیروهای بعث عراق به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند و حماسه آفرینی های مردم دیار علویان در دوران پرفروغ انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

با گذشت چند ماه از آغاز جنگ تحمیلی، استان‌های شمالی با استعداد تقریبی ۱۰ گردان پیاده در عملیات بیت‌المقدس شرکت کردند که بیشتر این نیروها در قالب چند تیپ مختلف و  تیپ ۲۵ کربلا حضور داشتند. بعد از انجام این عملیات، بر اساس تصمیم فرماندهان، تامین نیروهای تیپ ۲۵ کربلا، بطور رسمی در اختیار استان‌های شمالی قرار گرفت به طوری که در عملیات رمضان در سال ۱۳۶۱ بیشتر نیروها و ارکان این تیپ از سه استان شمالی تشکیل می‌شدند.

بعد از انجام عملیات بیت‌المقدس تا پایان عملیات محرم، فرماندهی این تیپ برعهده مرتضی قربانی بود، که در همین زمان با دستور فرماندهان، تیپ ۲۵ کربلا به لشکر ۲۵ کربلا ارتقاء یافت.

از افتخار آفرینی‌های مردم مازندران در هشت سال دفاع مقدس می‌توان به لشکر ظرفمند ۲۵ کربلا اشاره کرد که با شرکت در عملیات های مختلف، نقش مهم و موثری در تاریخ دوران دفاع مقدس ایفا کرد.

لشکر ۲۵ کربلا از جمله یگان‌هایی بود که از بدو تاسیس سازمان رزم سپاه، تاسیس و شکل گرفت. این یگان برای انجام اولین تجربه عملیاتی خود در عملیات طریق‌القدس که از آن به عنوان آغاز عملیات‌های منظم از طرف سپاه پاسداران یاد می‌شد، تحت عنوان تیپ ۲۵ کربلا شرکت کرد و از آن زمان، تا عملیات محرم، همواره به‌عنوان یک یگان تهاجمی، مدنظر فرماندهان ارشد سپاه قرار گرفت.

به گفته محسن رضایی فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پس از یک سری عملیات تهاجمی ناموفق ایران در اوایل مراحل جنگ ایران و عراق، تصمیم به تشکیل چندین تیپ جدید در سپاه و یک لشکر جدید "ویژه" گرفته شد. لشکر کربلا بعداً به عنوان لشکر ویژه و خط شکن انتخاب شد. تیمی متشکل از حسین بصیر، محمدحسن طوسی و دیگر فرماندهان مازندرانی مسوولیت این لشکر را برعهده داشتند و مرتضی قربانی به عنوان فرمانده آن منصوب شد. از آن زمان، این لشکر، لشکر ویژه ۲۵ کربلا نامیده شد. لشکر ۲۵ کربلا در عملیات والفجر هشت که از رزمندگان مازندران تشکیل شده بود،موفق به فتح شبه جزیره فاو شد.

تجلیل از ۱۰ هزار و ۴۰۰ خانواده شهید و ۶۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس مازندران

مردم مازندران در هشت سال دفاع مقدس، ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید را در راه دفاع از کیان اسلامی تقدیم انقلاب کردند و بر اساس آمار و منابع اطلاعاتی، سپاه و نیروهای بسیج مردمی با تقدیم ۶ هزار و ۶۴۶ شهید در مقایسه با دیگر گروه‌ها، بیشترین شهید را تقدیم نظام کردند که سهم شهدای سپاه ۲ هزار و ۱۶۹ و سهم بسیج مردمی نیز چهار هزار و ۴۷۷ شهید بود.

در هشت سال دوران دفاع مقدس در مجموع ۱۶۸ هزار و ۵۰۰ رزمنده از مازندران به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شدند. مازندران در هشت سال جنگ تحمیلی در مجموع ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید، ۳۴ هزار جانباز و ۲ هزار و ۳۶۰ آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

از مجموع شهدای مازندرانی در دوران دفاع مقدس، ۲ هزار و ۷۳۸ رزمنده در قالب نیروی ارتش، ۶۲۳ نفر در قالب نیروی ناجا، ۳۰ شهیده و ۳۶۳ نفر نیز از سایر اقشار مختلف مردم هستند که در دفاع از کیان اسلامی از جان شیرین خود گذشتند و شهید شدند.

برابر منابع آماری، در هشت سال جنگ تحمیلی، ۹ هزار و ۷۷۸ خانواده مازندرانی دارای یک فرزند شهید، ۲۹۵ خانواده با ۲ فرزند شهید، ۱۷ خانواده دارای سه فرزند شهید و ۲ خانواده نیز دارای چهار فرزند شهید هستند و ۸۳ خانواده نیز دارای تک فرزند بودند که در دفاع از این مرز و بوم به شهادت رسیدند.

تجلیل از ۱۰ هزار و ۴۰۰ خانواده شهید و ۶۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس مازندران
رزمایش سپاس و میثاق با یاوران ولایت 

رزمایش سپاس و میثاق با یاوران ولایت سرآغاز یک راه 

در تقویم رسمی کشورمان، ۳۱ شهریورماه که یادآور حمله نیروهای بعث عراق به جمهوری اسلامی ایران است، با عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است و اکنون پس از گذشت ۳۴ سال از پایان جنگ تحمیلی، سپاه کربلای مازندران بمناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بزرگداشت حماسه‌ها و ایثارگری‌های عزت‌مندانه شهدا و خانواده‌های صبور و معظم آنان، رزمایشی را با عنوان "سپاس و میثاق با یاوران ولایت" با هدف دیدار، تجلیل و دلجویی از یک هزار و ۴۰۰ خانواده شهید این استان برگزار کرد.

دیار علویان در گرامیداشت هفته دفاع مقدس، شاهد برگزاری رزمایشی با عنوان سپاه و میثاق با یاوران ولایت بود، رزمایشی که با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت با هدف دیدار و دلجویی از خانواده‌های معظم شهدا بصورت همزمان در این استان برگزار شد.

رزمایش سراسری "سپاس و میثاق با یاوران ولایت"، طرحی که برای نخستین بار در کشور با همت سپاه کربلای مازندران در این استان عملیاتی شد تا فرماندهان نظامی و انتظامی و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت با حضور در منزل یکهزار و ۴۰۰ شهید سرافراز، از خانواده های معزز شهدا دلجویی کنند. 

در این رزمایش که با حضور استاندار مازندران، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر ساری و شمار دیگری از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد، یکهزار و ۲۰۰ گروه شامل فرماندهان نظامی و انتظامی، پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت و نیز مدیران و مسوولان ادارات و دستگاه‌های اجرایی با یکهزار و ۴۰۰ خانواده معزز شهید این خطه علوی دیدار و گفت و گو و از آنان دلجویی کردند.

تجلیل از ۱۰ هزار و ۴۰۰ خانواده شهید و ۶۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس مازندران
سردار سرتیپ پاسدار سیاوش مسلمی 

فرمانده سپاه کربلای مازندران از اجرای رزمایش سپاس و میثاق با یاوران ولایت برای نخستین بار در کشور در این استان خبر داد و گفت که این رزمایش برای نخستین بار در کشور و با همکاری و مساعدت همه نهادها، ارگان‌ها، ادارات و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، رزمایش سپاس و میثاق با یاوران ولایت با هدف سرکشی از ۱۰ هزار و ۴۰۰ خانواده شهید انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، سلامت و مدافعان امنیت و حرم برگزار شد.

سردار سرتیپ پاسدار سیاوش مسلمی افزود: در این رزمایش که در تمام شهرستان‌های مازندران بصورت همزمان برگزار می‌شود، یکهزار و ۲۰۰ تیم و گروه با اعلام رمز واحد و با برگزاری مراسم ویژه، به منازل شهدا اعزام شدند.

وی هدف از برگزاری این رزمایش را دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی، پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت و مدیران و مسوولان دستگاههای اجرایی مازندران با خانواده معظم شهدا و آسیب شناسی و واکاوی مشکلات این قشر و اتخاذ راهکار درست و اصولی برای رفع موانع فراروی عنوان کرد و اظهار داشت: با تشکیل کارگروه تخصصی، مشکلات خانواده‌های معظم شهدا در بخش معیشت، بهداشت و اشتغال رسیدگی و متناسب با آن نیز برای رفع آن راهکار ارایه خواهد شد.

تجلیل از ۱۰ هزار و ۴۰۰ خانواده شهید و ۶۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس مازندران
سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران 

میثاق دولت سیزدهم اجرای وصیت‌نامه‌های شهداست 

استاندار مازندران با بیان اینکه خانواده شهدا افتخار و پشتیبان نظام جمهوری اسلامی هستند، گفت که یقین داشته باشید که مسیر ظلم ستیزی امروز کشور نشات گرفته از راه شهدا و خانواده آنان است.

سیدمحمود حسینی پور در آغاز رزمایش سپاس و میثاق با یاوران ولایت که با رمز سلام فرمانده یا صاحب الزمان(عج) و با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران و معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در ساری برگزار شد، هدف از برگزاری این رویداد بزرگ را دیدار و تجلیل از خانواده های معظم ۱۰ هزارو ۴۰۰ شهید این استان ذکرکرد و ازود: مسیر شهادت طی سال ها به مرور تعالی پیدا کرد و نمونه بارز آن شهادت سردار شهید سلیمانی است که نمونه دیگری از شهید جهان اسلام به ثبت رسید.

وی ادامه داد: شهادت سردار سلیمانی در واقع ادامه مسیر عاشورایی است که یک بار دیگر در جمهوری اسلامی ایران ترسیم شد، شهادت سردار دلها  با محوریت امام زمان( عج ) و دلدادگی به ولایت فقیه رهبر معظم انقلاب به ثبت رسید.

نماینده عالی دولت در مازندران به راهپیمایی اربعین حسینی به عنوان بزرگترین اجتماع جهان بشیریت با محوریت شیعه اشاره کرد و گفت: این حرکت عظیم میلیونی مرهون تلاش حضرت امام راحل و رهبر معظم انقلاب در طول سال های پس از انقلاب است.

حسینی پور با بیان اینکه شهدا مسیر عدالت جویی و ظلم ستیزی را آقا امام حسین ( ع) آموختند، افزود: امروز مسیر ظلم ستیزی  نشات گرفته از راه شهداست و اکنون در جهان معاصر شهدای ایران اسلامی الگوی آزادی خواهی هستند.

وی اظهار داشت: ارزش یکهزارو ۴۰۰ شهید کربلای مازندران نیز با تاسی از مسیر عاشورایی باید حفظ شود و همگان وظیفه داریم از خانواده های شهدا ، همسران و فرزندان شهدا و از کسانی که توانستند مجاهدین فی سبیل الله را تریبت کنند ، قدردانی و تجلیل کنیم. اگر امروز ایران در منطقه و جهان قدرتمند است و مقابل ظلم ایستاده، به عظمت خون شهدا و خانواده آنان است.

استاندار مازندران تصریح کرد: فرمانداران و مسوولان بنیاد شهید و فرماندهان نیروهای مسلح باید مسایل و مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران را حل و فصل کنند. همه باید تلاش کنیم تا احترام خانواده شهدا حفظ شود.

حسینی پور با تاکید بر این که میثاق دولت مردمی سیزدهم اجرای وصیت نامه شهدا است، گفت: تلاش می کنیم خانواده معظم شهدا را به درستی حمایت کنیم .بیشترین مطالبات خانواده شهدا، حفظ ارزش های اسلامی ،مبارزه با ظلم و بی‌عدالتی است.

وی بیان کرد: معتقدم در حق خانواده شهدا غفلت شده است و کمتر به مسایل آنان  اشراف داریم، نمونه هایی را سراغ دارم که بعضی از این خانواده های شهدا حتی از ابتدایی ترین امکانات برخودار نیستند ولی برای حفظ و آبروی نظام خم به آبرو نیاوردند.

استاندار مازندران ادامه داد: این درحالی است که بعضی ها با فساد و ظلمشان به مردم آنچنان از این انقلاب متنعم شدند و زبانشان هم درازتر شده است ، ولی بعضی ها از خانواده شهدا برای حفظ نظام حرفی از مشکلات خود نمی‌زنند. امروز باید مسایل خانواده های شهدا بررسی و حل و فصل شود.

حسینی پور گفت: همه مردم به خصوص مدیران باید در مقابل خانواده شهدا سرتعظیم فرود بیاورند و بدانند کسی که در مقابل شهید و خانواده شهید سر تعظیم فرود بیاورد ،نشان می دهد که شأن نظام و ارزش های اسلامی را حفظ می کند.

تجلیل از ۱۰ هزار و ۴۰۰ خانواده شهید و ۶۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس مازندران
محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور

دیدار با خانواده‌های شهدا از منویات رهبری است 

 معاون تعاون و امور اجتماعی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در آیین آغاز این رزمایش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، دیدار و تجلیل از خانواده های معظم شهدا را از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان و بر لزوم استمرار آن تاکید کرد و گفت که این رزمایش آغاز کار است و باید تمامی مسایل و مشکلات ایثارگران و خانواده شهدا شناسایی و حل و فصل شود.

محمود پاکدل افزود: امروز این رزمایش در خانه هایی عملیاتی می‌شود که بیت شهدا است؛ شهدایی که مروج فرهنگ شهادت و ایثار هستند.

معاون سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت که حرکت انقلابی ایثار و شهادت از خانه این شهدا شروع شد و به طور یقین حضور در جمع خانواده شهدا و همنشینی با آنان سبب تقویت گام‌های برداشته شده در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت می شود و خستگی ها را از بین می برد.

پاکدل با عنوان اینکه سبک زندگی دینی در این خانواده ها ترویج می‌شود، گفت: والدین، همسران شهدا و ایثارگران نخبگان جامعه هستند، والدینی که ۲ تا سه فرزندانشان را روانه جبهه و جنگ و تقدیم این نظام کردند.

تجلیل از ۱۰ هزار و ۴۰۰ خانواده شهید و ۶۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس مازندران
تجلیل از ۶۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس مازندران 

تجلیل از ۶۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس مازندران 

همزان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، ۱۴ پیشکسوت مازندرانی به نمایندگی از ۶۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس این استان در آیینی با حضور استاندار مازندران و نماینده ولی فقیه در استان تجلیل شدند.

تجلیل از ۱۰ هزار و ۴۰۰ خانواده شهید و ۶۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس مازندران
سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندذران 

دستاوردهای دفاع مقدس باید بدرستی تبیین شود

استاندار مازندران بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و با بیان اینکه دستاوردهای دفاع مقدس باید بدرستی در جامعه تبیین و بازگو شود، گفت: رمز بقا و ثبات نظام اسلامی در گرو نهادینه شدن فرهنگ دفاع مقدس در جامعه است.

سیدمحمود حسینی پور در آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس که در سالن غدیر سپاه مازندران برگزار شد، افزود: پیشکسوتان دفاع مقدس راویان اصلی مظلومیت شهدای کربلای ایران هستند و هنوز نتوانسته ایم از این ظرفیت بزرگ بدرستی استفاده کنیم.

نماینده عالی دولت در استان مازندران با اشاره به دسایس سازمان یافته دشمنان در ضربه زدن به نطام اسلامی، گفت: حضور با بصیرت مردم در عرصه های مختلف انقلاب بیانگر عشق و دلدادگی آنان به آرمان های امام راحل و رهبر معظم انقلاب است.

حسینی پور بیان کرد: دلاورمردی های رزمندگان اسلام و دستاوردهای خون پاک شهدا بدرستی در جامعه ترسیم و بازگو نشد و به نوعی در این بخش غفلت بزرگی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت باید مشاهده های خود را از دلاورمردی های رزمندگان اسلام و مظلومیت شهدا را در دوران هشت سال جنگ تحمیلی به نسل جدید منتقل کنند.

استاندار مازندران بر لزوم اتخاذ راهکار درست و اصولی با هدف انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان جامعه تاکید کرد و گفت: در شرایطی که دشمن به دنبال ایجاد اختلاف بین مردم است، پیشکسوتان دفاع مقدس باید با جهاد تبیین و روشنگری، در برابر توطئه های دشمنان مقابله و ایستادگی کنند.

حسینی پور با بیان اینکه رویکرد دولت مردمی سیزدهم اجرای وصیت نامه شهدا در جامعه است، افزود: عزت نظام اسلامی در دولت سیزدهم تبلور و نمود عینی یافت.

وی بیان کرد: پیام دفاع مقدس این است که پیشکسوتان جهاد و شهادت در کشوری که متعلق به امان زمان (عج) است، به فتنه گران و آشوب گران اجازه عرض اندام را به ایادی استکبار نخواهند داد. 

استاندار مازندران گفت: مردم با تمام توان پای نظام اسلامی ایستاده اند و این مهم را بارها با حضور در عرصه های مختلف به اثبات رساندند.

حسینی پور با بیان اینکه دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی کنند، افزود: با وجود تمام توطئه ها و  کارشکنی ها، نظام اسلامی ثابت و استوار به حیات جاودانه خود ادامه می دهد.

تجلیل از ۱۰ هزار و ۴۰۰ خانواده شهید و ۶۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس مازندران
آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری 

وحدت حول محور ولایت تضمین کننده  امنیت نظام 

نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری نیز در سخنانی با بیان اینکه حفظ وحدت و انسجام حول محور ولایت ، نظامی اسلامی را در برابر توطئه‌های دشمنان بیمه می‌کند، گفت: .رمز بقا و ثبات نظام اسلامی در گرو داشتن وحدت و انسجام ملی و تبعیت از ولایت فقیه است.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس که در سالن غدیر سپاه مازندران برگزار شد ، دفاع مقدس را « برگی زرین در تاریخ پرفروغ انقلاب اسلامی » توصیف کرد و افزود : نقش مردم مازندران در هشت سال دفاع مقدس و همچنین در دفاع از حرم بر کسی پوشیده نیست و مردم دیار علویان از این آزمون سخت با موفقیت عبور کردند.
امام جمعه ساری گفت : حرکت در مسیر ولایت ، پایبندی به ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب ، گام نهادن در مسیر شهدا و خدمت به خانواده‌های معظم شهدا به یقین نصرت الهی به همراه دارد و نظام اسلامی را از گزند دشمنان در امان نگه خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به ناآرامی های اخیر در کشور ، گفت : دشمن از پیشرفت نظام اسلامی عصبانی است و برای سرپوش گذاشتن به مشکلات خود ، آشوب و ناامنی در کشورمان را در دستور کار خود قرار داده است در حالی که مردم با بصیرت ایران اسلامی تا پای جان از ارزش های انقلاب اسلامی دفاع خواهند کرد.

وی افزود : از زمان پیروزی انقلاب تاکنون مردم ایران در برابر تمام توطئه‌ها و ناامنی‌هایی که دشمنان در داخل کشورمان ایجاد کردند ، مقاومت و ایستادگی کرده اند و اکنون نیز به بیگانگان اجازه دخالت در امور جاری کشور را نمی دهند.

محمدی لائینی با اشاره به خدمات ارائه شده دولت سیزدهم به مردم ، گفت : جهاد دیپلماسی در دولت سیزدهم نمود عینی یافت و رئیس جمهور با سخنرانی در مقر سازمان ملل، صدای مظلومان را به گوش جهانیان خواهند رساند.

تجلیل از ۱۰ هزار و ۴۰۰ خانواده شهید و ۶۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس مازندران
سعید کهنسال مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران 

نهادینه شدن فرهنگ شهید و شهادت رمز بقای نظام

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، نهادینه شدن فرهنگ شهید و شهادت در جامعه را رمز بقا و ثبات نظام اسلامی دانست و گفت که به برکت خون شهدا، نظام اسلامی با تمام دسایس سازمان یافته دشمنان ثابت و استوار به حیات جاودانه خود ادامه می‌دهد.

سعید کهنسال در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشـت: در سایه دلاورمردی های رزمندگان اسلام و به برکت خون پاک شهدا و تلاش شبانه روزی دانشمندان جوان بسیجی، کشور  در حال طی کردن مسیر عزت و اقتدار است.

وی با اشاره به اجرای رزمایش سپاس و میثاق با یاوران ولایت با همکاری سپاه کربلای مازندران، افزود: نگاه ما به جامعه ایثارگری یک نگاه تکریم و تجلیل شایسته است و در همین راستا نیز از تمام امکانات و ظرفیت های موجود برای شناسایی و رفع مشکلات خانواده های معظم شهدا به شکل مطلوب استفاده می شود.

وی از تشکیل ستاد در سطح استان با هدف تجلیل از جامعه ایثارگری مازندران خبر داد و گفت که تکریم و تجلیل از خانواده های معظم شهدا یک وظیفه و توفیق بزرگی است که خدواند نصیب مسئولان کرده است.

کهنسال، دیدار و دلجویی از یکهزار و ۴۰۰ خانواده معظم شهدا در قالب برگزاری رزمایش سپاس و میثاق با یاوران ولایت را یک حماسه در تاریخ پرافتخار مازندران دانست و با بیان اینکه همه ما مدیون و بدهکار خون پاک شهدا و خانواده های آنان هستیم، یادآور شد: نگاه جامعه ایثارگری در مسیر عاشورایی بوده است که باید استمرار یابد.

مازندران در هشت سال جنگ تحمیلی بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید، ۳۳ هزار و ۱۳۷ جانباز و بیش از ۲ هزار و ۳۶۰ آزاده را تقدیم نظام اسلامی کرده است. از مجموع شهدای این استان، سپاه ۲ هزار و ۱۶۹، بسیج مردمی چهار هزار و ۴۷۷، ارتش ۲ هزار و ۷۳۸، ناجا ۶۲۳، ۳۰ شهیده زن و ۳۶۳ شهید از سایر اقشار جان خود را در راه دفاع از میهن اسلامی تقدیم انقلاب کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha