۲۰ اسفند ۱۳۹۴، ۲۲:۵۳
کد خبر: 81998505
T T
۰ نفر
مشاور فدراسيون بدنسازي: ورزش حرفه اي بدون مصرف مواد نيروزا غيرممكن است

گرگان - ايرنا - مشاور رئيس فدراسيون بدنسازي و پرورش اندام گفت: حضور و فعاليت در اين رشته ورزشي حرفه اي بدون دوپينگ و استفاده از مواد نيروزا عملا غيرممكن است.

محمدرضا نصرالله زاده پنجشنبه شب در حاشيه پانزدهمين دوره مسابقات مچ اندازي قهرماني باشگاههاي كشور در گرگان به خبرنگار ايرنا گفت: توصيه ما به ورزشكاران استفاده از داروهاي نيروزاي قرار گرفته شده در فهرست مجاز است.
وي بيان كرد: دشواري هاي ورزش حرفه اي و فشار فراوان ناشي از تمرينات طاقت فرسا ورزش بدون مكمل هاي نيروزا را غير ممكن مي كند اما يكي از موارد ضروري براي جلوگيري از تبعات احتمالي مانند محروميت هاي طولاني مدت استفاده از اين مواد بر اساس تجويز پزشكان است.
مشاور فدراسيون بدنسازي و پرورش اندام افزود: اگر چه در برخي باشگاه هاي بدنسازي و پرورش اندام داروهاي غيرمجاز به ورزشكاران فروخته مي شود اما فضاي كلي اين رشته در كشور به رغم برخي تصورات موجود سالم و كاملا ورزشي است.
نصرالله زاده ادامه داد: يكي از اقدامات فدراسيون در مسير سالم سازي باشگاه ها نظارت دائمي بر عملكرد اين باشگاه ها و برخورد سختگيرانه با متخلفين است كه به عنوان نمونه امسال فقط در تهران 20 باشگاه عرضه كننده داروهاي نيروزا پلمب و از ادامه فعاليت آن ها جلوگيري شد.
وي مچ اندازي را يكي از رشته هاي كاملا سالم از لحاظ مصرف مواد نيروزا دانست و گفت: اغلب ورزشكاران حاضر در اين رشته به دليل برخورداري از بازوان قدرتمند ناشي از فعاليت هاي بدني خارج از باشگاه مانند كارهاي كشاورزي در سلامت كامل به سر برده و مشكلي از لحاظ مصرف مواد غيرمجاز در آن ها وجود ندارد.
مشاور رئيس فدراسيون بدنسازي و پرورش اندام بيان كرد: با وجود اطمينان از اين ورزشكاران در رقابت هاي امسال به صورت تصادفي از برخي ورزشكاران آزمايش دوپينگ گرفته شده و با ارسال نمونه ها به آزمايشگاه تهران سلامت مسابقات تضمين مي شود.
پانزدهمين دوره مسابقات مچ اندازي قهرماني باشگاههاي كشور با حضور 220 ورزشكار از 20 استان كشور به ميزباني گرگان تا عصر فردا جمعه در سالن ورزشي امام خميني (ره) گرگان ادامه دارد.
شبك **7331/6203 **1917
۰ نفر