۴ فروردین ۱۳۹۵، ۹:۳۶
کد خبر: 82010232
T T
۰ نفر
اردبيل مهد و آغازگر تشيع است

اردبيل - ايرنا - سفير جمهوري آذربايجان در ايران، اردبيل را مهد و آغازگر تشيع دانست و نقش اين استان در بسط و گسترش مناسبات بين ايران و جمهوري آذربايجان را مهم توصيف كرد.

به گزارش ايرنا ، جوانشير آخونداف روز چهارشنبه در جريان بازديد از مجموعه جهاني شيخ صفي الدين اردبيلي و موزه هاي باستان شناسي و مردم شناسي اردبيل، تاريخ و فرهنگ اين استان را غني و قابل توجه دانست.
آخوندوف با اشاره به امضاي 12 سند همكاري مشترك در سفر رئيس جمهور آذربايجان به ايران، توسعه راه آهن و زيرساخت هاي گردشگري را در تعميق روابط دو كشور مهم ارزيابي كرد.
وي به ميراث تاريخي مشترك دو كشور اشاره كرد و افزود: مجموعه تاريخي فرهنگي شيخ صفي الدين اردبيلي يكي از مهمترين اين اثار است كه داراي شهرت جهاني است .
وي با اشاره به اينكه 25 سال قبل و پيش از ثبت جهاني بقعه شيخ صفي الدين اردبيلي از اين مجموعه تاريجي بازديد كرده است ساماندهي محوطه، ايجاد بازارچه صنايع دستي و نصب تنديس شيخ صفي الدين اردبيلي در محوطه اين بقعه را كارهايي ارزشمند توصيف كرد.
سفير جمهوري آذربايجان در ايران اهميت تاريخي فرهنگي اردبيل را علت سفر خود و بسياري از هموطنانش به اردبيل اعلام كرد.
او افزود: بسياري از شهروندان جمهوري آذربايجان بعد از سفر به اردبيل و بازديد از مجموعه جهاني شيخ صفي الدين اردبيلي به ساير استان هاي هدف گردشگري ايران سفر مي كنند.
قادر تقي زاده معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان اردبيل نيز از هماهنگي با سفير جمهوري آذربايجان در ايران براي ديدار و تبادل نظر مديران آژانس هاي مسافرتي اردبيل و جمهوري آذربايجان جهت توسعه گردشگري خبر داد.
بقعه شيخ صفي الدين اردبيلي از مكان هاي تاريخي شهر اردبيل و از آثار ثبت شده در فهرست ميراث جهاني يونسكو است.
7124/6016