۶ فروردین ۱۳۹۵، ۹:۵۱
کد خبر: 82011782
T T
۰ نفر

كيومرث پوراحمد: كفش‌هايم كو؟ از آلزايمر مي‌گويد

۶ فروردین ۱۳۹۵، ۹:۵۱
کد خبر: 82011782
كيومرث پوراحمد: كفش‌هايم كو؟ از آلزايمر مي‌گويد

تهران- ايرنا- كارگردان فيلم سينمايي «50 قدم آخر»، گفت: فيلم «كفش هايم كو؟» درباره آلزايمر نيست بلكه از يك بيماري هولناك در بستر فضاي اجتماعي روايت مي كند.

به گزارش خبرنگار سينمايي ايرنا، كيومرث پوراحمد، كارگردان پيشكسوت سينماي ايران كه سال گذشته با ساخت فيلم سينمايي درباره يك پيرمرد آلزايمري به جشنواره فيلم فجر آمد، امسال نيز توانست با اكران نوروزي اين فيلم ميزبان مخاطبان سينما در عيد باشد.
پوراحمد كه با كارگرداني بيش از 23 فيلم سينمايي و اثر تلويزيوني به عنوان يكي از كارگردانان باتجربه شناخته مي شود، تازه ترين ساخته اش در سي و چهارمين جشنواره فيلم فجر با استقبال مخاطبان مواجه شده و اميدوار است در اكران نوروزي نيز اين استقبال وجود داشته باشد.
وي روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار سينمايي ايرنا، اظهار داشت: اين فيلم به عقيده خودم درباره آلزايمر است هر چند رضا كيانيان بازيگر نقش اول فيلم معتقد است، اين فيلم از عشق مي گويد.
كارگردان فيلم سينمايي «اتوبوس شب»، افزود: تلاش كرده ام در كفش هايم كو؟ علاوه بر نشان دادن معضلات يك بيمار آلزايمري، مسائلي از قبيل عشق به خانواده و محبت دختر و پدري را نمايش دهم.
پوراحمد، حضور عوامل حرفه اي و خوب در ساخت يك اثر سينمايي را از جمله موارد بسيار مهم در سينما عنوان كرد و ادامه داد: در اين فيلم علاوه بر بازيگران بسيار خوب و حرفه اي كار در كنار عليرضا زرين دست فيلمبردار با تجربه سينما پروسه توليد فيلم را هم با كيفيت تر و هم ساده تر مي‌كند.
وي درباره پيش بيني خود از استقبال مردمي از اين فيلم، خاطرنشان كرد: اميدوارم مردم
«كفش هايم كو؟» را دوست داشته باشند اما اگر كسي هم از فيلم لذت نبرد همين جا از او عذرخواهي مي كنم.
پوراحمد گفت: تيم سازنده فيلم از بازيگران تا عوامل توليد همگي تلاش كرده اند اين فيلمي صميمي و تاثير گذار توليد كنيم كه اميدوارم مخاطبان از ديدن آن لذت ببرند.
فيلم كفش هايم كو؟ درباره حبيب كاوه كارخانه دار قديمي مبتلا به بيماري آلزايمر است. خانواده اش او را ترك كرده اند، اما با بازگشت دخترش به ايران اتفاقاتي مي افتد.
از جمله بازيگران اين فيلم مي توان به رضا كيانيان، رويا نونهالي، مجيد مظفري، منصوره وافري، بهاره كيان‌افشار و شقايق فراهاني اشاره كرد.
فراهنگ**9246**1569