۱۱ فروردین ۱۳۹۵، ۱۶:۵۶
کد خبر: 82016981
T T
۰ نفر
يوم الله 12 فروردين همچون نگيني درخشان در دفتر خاطرات انقلاب مي درخشد

قم - ايرنا - استاندار قم با صدور بيانيه اي به مناسبت روز 12 فروردين گفت: يوم الله 12 فروردين همچون نگيني درخشان در دفتر زرين و پرافتخار خاطرات انقلاب اسلامي مي درخشد.

در بيانيه سيد مهدي صادقي كه نسخه اي از آن عصر چهارشنبه در اختيار ايرنا قرار گرفت، آمده است: 12 فروردين روزي است كه سرنوشت آينده نظام اسلامي «اين ميراث ارزشمند امام راحل و خون هاي پاك و مطهر هزاران شهيد» با دستان توانا و به هم گره خورده ملت بزرگ و سرافراز ايران رقم خورد و در پرتو برگزاري كم نظيرترين همه پرسي تاريخ كشور و انتخاب قاطع و تاريخ ساز ملت، زمينه براي مشروعيت نظام مقدس جمهوري اسلامي و استقرار حكومت متكي بر ولايت فقيه و مبتني بر آراي واقعي مردم فراهم شد.
بيانيه حاكي است: اين حضور سبز و حماسي كه در نخستين بهار آزادي و جشن رهايي از يوغ سال ها استبداد و ديكتاتوري طاغوت شكل گرفت، خون تازه اي را در نهال تازه رسته انقلاب اسلامي جاري ساخت و پشتوانه و صلابت مردمي نظام را به رخ جهانيان كشاند.
استاندار قم در اين بيانيه، فرا رسيدن يوم الله 12 فروردين، اين عيد بزرگ ملت ايران را تبريك عرض نموده و با گراميداشت ياد و خاطره امام راحل و ارج نهادن به رشادت ها و جانفشاني شهداي عزيز در راه پيروزي انقلاب اسلامي و تثبيت پايه هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي، ابراز اميدواري كرده است: اين نظام الهي با استعانت از پروردگار متعال، پيروي از رهنمودهاي حكيمانه رهبر معظم انقلاب اسلامي و با تلاش و كوشش صادقانه و گذر پر افتخار از موانع و مشكلات، سربلند و بالنده تر از هميشه، راه پرفروغ خود را ادامه داده و به عنوان الگويي كارآمد و شايسته براي همه ملت‌هاي حق طلب و آزادي خواه جهان معرفي شود.
در 12 فروردين ماه سال 1358، مردم ايران با راي اكثريت (98،2 درصد) تشكيل نظام جمهوري اسلامي ايران را به طور رسمي تاييد كردند و اين روز به نام روز جمهوري اسلامي ايران نامگذاري شده است. ك/1
7406/ 1175