۱۱ فروردین ۱۳۹۵، ۱۷:۱۳
کد خبر: 82017002
T T
۰ نفر

یك هزار و 600 زائر از همدان به عتبات عالیات عزیمت كردند

۱۱ فروردین ۱۳۹۵، ۱۷:۱۳
کد خبر: 82017002
یك هزار و 600 زائر از همدان به عتبات عالیات عزیمت كردند

همدان - ایرنا - مدیر حج و زیارت استان همدان گفت: نوروز امسال یك هزار و 600 زائر از این استان به صورت هوایی و زمینی به عتبات عالیات عزیمت كردند.

محسن ساغرچی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعزام زائران و شیفتگان اهل بیت (ع) به عتبات عالیات از 25 اسفند آغاز و تا روز هفتم فروردین ماه سالجاری ادامه داشت.
وی بیان كرد: در این مدت زمان مشتاقان زیارت اهل بیت در قالب 44 كاروان به صورت زمینی و هوایی به عتبات عالیات اعزام شدند.
وی گفت: مشتاقان زیارت اهل بیت (ع) بستگی به نوع كاروان به مدت پنج تا هفت روز در سرزمین عراق و در اماكن زیارتی كربلا، نجف و كاظمین حضور یافتند.
مدیر حج و زیارت استان همدان افزود: با توجه به مشكلات امنیتی شهر سامرا، تنها 10 كاروان مجوز حضور در این منطقه را دریافت كردند.
وی افزود: میزان هزینه پیش بینی شده برای عزیمت به عتبات عالیات با توجه به نوع هتل و سفر زمینی یا هوایی متفاوت بوده و در سفرهای زمینی بین پنج تا هفت میلیون ریال و سفرها با هواپیما بین 15 تا 17 میلیون ریال متغیر است.
ساغرچی یادآوری كرد: 346 كاروان شامل 12 هزار و 436 زائر بصورت زمینی و 951 زائر بصورت هوایی سال گذشته از همدان به عتبات عالیات عزیمت كردند.
وی خاطرنشان كرد: 423 كاروان شامل 15 هزار نفر در بصورت زمینی و یك هزار نفر با سفر هوایی در سال 93 از این استان راهی اماكن متبركه عراق شدند.
وی درباره علت كاهش میزان زائران عتبات عالیات در سال گذشته نسبت به سال 93 گفت: 40 هزار زائر در اربعین حسینی از همدان به كربلا عزیمت كردند كه آمار این افراد لحاظ نمی شود.
بیش از 30 دفتر زیارتی كار نامنویسی و اعزام زائران به عتبات عالیات را در همدان عهده دار هستند.
7526/6993