۱۸ فروردین ۱۳۹۵، ۲۰:۵۵
کد خبر: 82025136
T T
۰ نفر

فرود 2000 پرنده در تالابهاي چالدران

۱۸ فروردین ۱۳۹۵، ۲۰:۵۵
کد خبر: 82025136
فرود 2000 پرنده در تالابهاي چالدران

اروميه- ايرنا- رئيس اداره حفاظت محيط زيست چالدران گفت: همزمان با فرا رسيدن بهار و فصل كوچ پرندگانT دو هزار پرنده در تالابهاي چالدران فرود آمدند.

رضا خيري روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: 20 گونه مختلف از انواع پرندگان مهاجر در فصل بهار در زيستگاهها و تالابهاي شهرستان چالدران به صورت موقت در دسته هاي كوچك و بزرگ به چشم مي خورند.
وي بيان كرد: درناي خاكستري، غازها، اردك ها، حواصيل، فلامينگو، پليكان، چنگر و آنقوت جزو پرندگان ميهمان در تالابهاي چالدران است.
خيري ادامه داد: تالابهاي پير احمد كندي، خان گل، گورو گل، سد بارون، زاويه سفلي و ناور جزو تالابهاي اين شهرستان هستند.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست چالدران گفت: تالاب هاي اصلي اين شهرستان به علت مساعد بودن شرايط زيستگاهي و قرار گرفتن در كريدور اصلي مهاجرت پرندگان در استان همواره محل فرود آمدن پرندگان مهاجر بوده است.
وي بيان كرد: پرندگان مهاجر در مسير برگشت كوچ خود دراوايل بهار مدت كوتاهي را جهت استراحت و بازيابي توان و انرژي، در اين تالابها سپري كرده و در ادامه مسير مهاجرت خود را به عرض هاي شمالي تر جهت تخم گذاري و جوجه آوري ادامه مي دهند.
خيري اظهار كرد: تالاب ناور و پيراحمد پذيراي بيشترين تعداد پرندگان مهاجر است و به علت قرار گرفتن در منطقه مرزي و شكار ممنوع ماندگاري اين پرندگان در اين تالابها نيز بيشتر است.
به گزارش ايرنا، شهرستان چالدران در شمال استان آذربايجان غربي واقع شده و داراي شش تالاب مهم بوده كه چهار تالاب آن دائمي و دو تالاب آن فصلي است.
تالابهاي اين شهرستان داراي يكهزار و 100 هكتار وسعت است.
زيستگاه هاي آبي چالدران سالانه پذيراي بيش از 10 هزار پرنده مهاجر در بهار و پاييز است.
7125/1905