۱۶ خرداد ۱۴۰۰، ۸:۵۱
کد خبرنگار: 1169
کد خبر: 84355762
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تالاب‌های چالدران میزبان بیش از ۵۰گونه پرندگان مهاجر است

ارومیه – ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست چالدران گفت: امسال نیز طبق سال‌های گذشته تالاب‌های این شهرستان میزبان بیش از ۵۰ گونه از پرندگان مهاجر است.

حجت آذریار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این فصل از سال تالاب‌های چالدران به دلیل داشتن غذای کافی و امنیت موجود برای طیور، پذیرای پرندگان مهاجر است.

وی با بیان اینکه تالاب‌های این شهرستان از آب مطمئن برخوردار هستند، افزود: بدین لحاظ در فصل مهاجرت ما شاهد حضور انواع پرندگان بی شماری از جمله غازها و اردک‌ها در آن هستیم.

رییس اداره حفاظت محیط زیست چالدران ادامه داد:  این شهرستان دارای ۶ تالاب بوده که تالاب‌های " زاویه سفلی" ، "پیر احمد کندی" و " ناور" جزء تالاب‌های دایمی است.

وی اضافه کرد: وجود پرنده ای بنام درنای معمولی در تالاب‌های این شهرستان باعث شده این مناطق با اهمیت باشد.

آذریار اظهار داشت: تالاب‌های حوزه شهرستان تنها تالاب‌هایی هستند که این پرنده در این تالاب اقدام به جوجه آوری می کند و هر ساله ما توانستیم این جوجه آوری را در تالاب‌های این شهرستان ثبت کنیم.

وی گفت: با توجه به قرار گیری تالابهای چالدران در نوار هفت کیلومتری مرزی و منطقه شکار ممنوع، ماموران یگان حفاظت محیط زیست چالدران این مناطق را همیشه پایش میدانی و از این گونه های میراث طبیعی حفاظت می کنند.

تالاب های چالدران بیش از یک هزار هکتار وسعت دارد که امسال با مشارکت جوامع محلی و دوستداران محیط زیست شاهد افزایش حجم آب در این تالاب ها هستیم.

چالدران از شهرهای شمالی استان آذربایجان غربی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha