۲۹ فروردین ۱۳۹۵، ۱۱:۰۱
کد خبر: 82038355
T T
۰ نفر
شناسايي و تعقيب دو باند كلاهبرداري خارج از دانشگاه آزاد

تهران- ايرنا- دو باند كلاهبرداري خارج از دانشگاه آزاد با پيگيري اداره كل حقوقي اين دانشگاه، شناسايي، منهدم و تحت تعقيب كيفري قرار گرفتند.

به گزارش روز يكشنبه گروه فرهنگي ايرنا، در پي شكايت تعدادي از متقاضيان ورود به دانشگاه درمورد موسسه اي كه با تبليغات سوء، ادعاي ثبت نام داوطلبان ادامه تحصيل در يكي از واحدهاي شرق كشور دانشگاه آزاد اسلامي را داشت، همكاران مركز حراست دانشگاه با بررسي ميداني و دقيق موضوع، ضمن احراز اين مانور متقلبانه گزارش جامعي به رياست دانشگاه ارائه كردند كه بلافاصله در دستور كار دفتر حقوقي قرار گرفت و با طرح شكايت و تعقيب 6 ماهه، متهمين دستگير شدند.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي، اكنون با صدور كيفرخواست پرونده در دادگاه تحت رسيدگي قرار دارد و با حساسيت قوه قضاييه حكم محكوميت صادر و اين افراد براي تحمل كيفر راهي زندان خواهند شد.
در پرونده ديگري كه در دادسراي شهيد مقدس تشكيل شده يك شبكه جاعل و كلاهبردار كه مدت‌ها تحت رصد نيروهاي امنيتي، اطلاعاتي بوده اند، با اسناد جعلي خواستار ثبت نام تعدادي از داوطلبان در يكي از واحدهاي دانشگاهي شهر تهران بوده‌اند كه با هوشياري همكاران مركز حراست و اقدام حقوقي به موقع دفتر حقوقي و هماهنگي با قاضي كشيك در يك اقدام ضربتي دستگير و با قرار دادسرا (بازداشت موقت) و جهت تحقيقات در اختيار پليس آگاهي تهران قرار دارند. با مستندات مكشوفه از اين تيم 5 نفره صدور حكم محكوميت قطعي خواهد بود.
اين اقدامات تبهكارانه معمولاً با استفاده از كم اطلاعي و ناآگاهي افرادي است كه توهم ورود به دانشگاه از طرق غيررسمي را دارند.
دانشگاه آزاد اسلامي ضمن پيگيري قاطع هر نوع اقدام مجرمانه به دليل حفظ كيان دانشگاه و حمايت از داوطلبان ورود به مراكز و مجامع مقدس علمي همانطور كه قبلاً مرتباً اعلام نموده تنها راه كسب اطلاع و ثبت نام در دانشگاه را از طريق مركز سنجش و پذيرش دانشگاه به آدرس اينترنتيwww.sanjesh.iau.ac.ir و يا www.azmoon.org معرفي مي كند و اعلام مي دارد دانشگاه هيچ ارتباطي با موسسات و مراكز خصوصي در زمينه جذب دانشجو نداشته و ندارد.
فراهنگ**9338**1027
۰ نفر