۳۱ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۲۶
کد خبر: 82041286
T T
۰ نفر
توجه دولت تدبير و اميد به افزايش اعتبارات بخش آب در بيله سوار مغان

اردبيل - ايرنا - فرماندار بيله سوار مغان از توجه ويژه دولت تدبير و اميد به افزايش اعتبارات بخش آب در اين شهرستان مرزي خبر داد.

آرام حليم روز سه شنبه در جلسه شوراي حفاظت از منابع مجاري و تاسيسات آبي بيله سوار افزود: حمايت دولت تدبير و اميد در حوزه پاياب سد خدا آفرين موجب شده در دو سال اخير در حوزه آب يك هزار و 890 ميليارد ريال اختصاص يابد در حالي كه از سال 83 تا 92 براي اين طرح يك هزار و 680 ميليارد ريال اختصاص يافته بود.
او بر لزوم جلوگيري از آلودگي منابع آبي از طريق سموم كشاورزان با همكاري امور آب مغان و محيط زيست و شناسايي متجاوزين به تاسيسات حريم آبي و برخورد از طريق مراجع قضايي با آنها تاكيد كرد.
وي كاهش ضايعات در بحث كشاورزي را يكي ديگر از عوامل بهره ‌وري اقتصاد كشاورزي دانست و گفت: با توجه به رشد صنعت استفاده از تكنولوژي روز در كاهش ضايعات محصولات كشاورزي ضرورتي انكارناپذير براي تحقق اقتصاد مقاومتي است.
حليم خواستار كشت و معرفي محصولات كم آب براي توسعه كشاورزي در اين شهرستان شد و اظهار كرد: توسعه كشت گلخانه‌اي تاثير سازنده‌ اي در مديريت منابع آب دارد و به همين دليل رويكرد دولت به سمت و سوي كشت گلخانه‌اي است و در اين زمينه از كشاورزان حمايت خواهد كرد و بايد با ترغيب و تشويق توجه بيشتر كشاورزان به كشت گلخانه‌اي فراهم شود
به گزارش ايرنا از روابط عمومي فرمانداري بيله سوار ، حليم گفت: با توجه به اينكه 95 درصد شبكه فاضلاب شهر بيله سوار اجرا شده و قابل بهره برداري است ولي 35 درصد مشتركين خانگي نسبت به نصب آن اقدام نكرده اند كه با اطلاع رساني مناسب مشتركين نسبت به انشعاب در اسرع وقت اقدام كنند.
او افزود: تصفيه خانه شهر بيله سوار تا مرداد ماه امسال تكميل و در هفته دولت افتتاح و مشكل تصفيه خانه جعفرآباد مغان نيز حل خواهد شد.
بيله سوار مغان در شمال اردبيل و در نوار مرزي جمهوري آذربايجان قرار دارد.
6018/ 1257