۳۱ فروردین ۱۳۹۵، ۱۴:۱۳
کد خبر: 82041785
T T
۰ نفر

سفيران سلامت مدارس زنجان تجليل شدند

۳۱ فروردین ۱۳۹۵، ۱۴:۱۳
کد خبر: 82041785
سفيران سلامت مدارس زنجان تجليل شدند

زنجان - ايرنا - سفيران سلامت و دانش آموزان فعال حوزه سلامت در سطح مدارس استان زنجان به مناسبت هفته سلامت تجليل شدند.

رئيس اداره سلامت و تندرستي اداره كل آموزش و پرورش استان زنجان روز سه شنبه در مراسم تجليل از سفيران سلامت اين استان به مناسب هفته سلامت به عملكرد اين اداره در سال تحصيلي 94 – 95 اشاره كرد و گفت: آموزش در خصوص بيماري‌هاي واگير و غيرواگير، آموزش بهداشت دهان و دندان و انجام فلورايد تراپي' وارنيش ' در مدارس ابتدايي از برنامه‌هاي اجرايي در سطح مدارس استان بوده است.
ايرج مقدمي، ايجاد پايگاه تغذيه سالم در سطح مدارس، اجراي برنامه‌هاي پيشگيري از پديكلوريس ' شپش سر' برنامه‌هاي ارتقاي سلامت نوجواني، طرح ملي دادرس و ايجاد تشكل‌هاي دانش آموزي را از ديگر برنامه‌هاي اجرا شده توسط اداره سلامت و تندرستي برشمرد.
وي افزود: 160 هزار دانش آموز در سطح مدارس استان زنجان در دوره‌هاي تحصيلي ابتدائي، متوسطه اول و دوم از آموزش‌هاي بهداشتي و سلامت بهره مند شده اند.
رئيس اداره سلامت و تندرستي اداره كل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در مدارسي كه داراي مربيان بهداشتي بوده اند اين آموزش‌ها توسط اين نيروهاي پرتلاش انجام شده و در مناطقي كه از اين نيروها بهره مند نبودند آموزش‌ها با توزيع بروشورها و پوسترهاي آموزشي با همكاري دانشگاه علوم پزشكي اين استان محقق شده است.
مقدمي تعداد دانش آموزان ابتدايي دختر و پسر تحت پوشش از فلورايدتراپي را 86 هزار نفر عنوان كرد و افزود: 90 هزار نفر از دانش آموزان اين مقطع تحصيلي نيز از آموزش‌هاي بهداشت دهان و دندان برخوردار شده اند.
وي يادآورشد: بر اساس آمار ارائه شده هر دانش آموز ابتدايي داراي پنج تا شش دندان پوسيده است كه اين وضعيت مطلوب نيست.
رئيس اداره سلامت و تندرستي اداره كل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: درزمان حاضر 13 هزار سفير سلامت در سطح مدارس استان زنجان فعال هستند كه و هر كلاس درسي داراي سه سفير است.
مقدمي با بيان اينكه 76 مدرسه در اين استان مجري سفيران سلامت هستند، خاطرنشان كرد: 130 هزار نفر از دانش آموزان استان تحت پوشش برنامه هاي سفيران سلامت قرار دارند.
وي تاكيد كرد: مديران مدارس تا مهر امسال فرصت دارند تا نسبت به بهسازي فضاي بوفه، دريافت كارت بهداشت و استفاده از روپوش در پايگاه‌هاي سلامت آموزشگاه ها اقدام كنند.
رئيس اداره سلامت و تندرستي اداره كل آموزش و پرورش استان زنجان به اجراي برنامه مبارزه با شپش سر در سطح مدارس اشاره كرد و گفت: اين استان رتبه اول در كنترل پديكلوريس' شپش سر' را دارد و اين برنامه در مناطق 14 گانه اجرا مي شود.
مقدمي يادآورشد: سال گذشته ميزان شيوع پديكلوريس در مدارس دخترانه پنج برابر مدارس پسرانه بود.
در پايان اين مراسم از 18 دانش آموز برگزيده سفيران سلامت از نواحي 14 گانه و دو نفر از مجريان سفيران سلامت در اين نواحي تجليل شد.
20 نفر از دانش آموزاني كه در زمستان سال گذشته در مسابقه نقاشي و داستان نويسي با موضوع شيوع بيماري آنفلوانزا شركت كرده و برگزيده شدند، دانش آموزاني كه به مسابقه جهاني ديابت آثار فرستاده اند و 10 نفر از دانش آموزاني كه در برنامه پايگاه تغذيه سالم به تهران معرفي شده اند تجليل شدند.
قبل از شروع برنامه تجليل از سفيران سلامت استان زنجان، بسته‌هاي سلامت حاوي مسواك، خميردندان و حوله به همه حاضران در اين مراسم اهدا شد.
7325/6085