۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۴۹
کد خبر: 82052144
T T
۰ نفر

ارتقاء نسخه نرم افزاری سامانه ارتباط مردم با دولت

۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۴۹
کد خبر: 82052144
ارتقاء نسخه نرم افزاری سامانه ارتباط مردم با دولت

كرج -ایرنا- مسئول سامانه خدمات الكترونیكی مردمی دفتر نهاد ریاست جمهوری از ارتقاء نسخه نرم افزاری سامانه سامد خبر داد.

به گزارش ایرنا، علی گلریز روز چهارشنبه در جریان بازدید از سامانه الكترونیكی ارتباط مردم با دولت در البرز، افزود: راه اندازی سامانه سامد ارتقای سطح پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی به مردم، افزایش میزان رضایتمندی مردم از خدمات عمومی دولت، توسعه و بهبود استانداردهای ارائه خدمات، ایجاد بستر مناسب برای تعامل آسان مردم و دولت است .
وی ادامه داد: تسریع در انتقال مشكلات و نظرات مردمی به مراجع مربوطه، پاسخگویی سریع و رسیدگی موثر به تقاضای مردم و احقاق حقوق آنان، افزایش نظارت مردمی بر نحوه ارائه خدمات دولتی، سیاست‌گذاری برای كاهش عوامل بروز نارضایتی از طریق مستندسازی، طبقه‌بندی و اولویت بندی مكاتبات واصله و همچنین كاهش هزینه های دولت( نیروی انسانی و امكانات) و مردم (كاهش مراجعات حضوری) از دیگر اهداف راه اندازی این سامانه به شمار می رود .
مسئول سامانه خدمات الكترونیكی مردمی دفتر نهاد ریاست جمهوری گفت: تشكیل چارت سازمانی وتبدیل واحد سامد در استانداری ها به معاونت از جمله از اهداف ارتقاء سازمانی محسوب می شود.
وی افزود: در این راستا آماده هرگونه نظرات و انتقادات از تمام مجموعه دستگاه های اجرایی هستیم و از پیشنهادات ارائه برای بهره وری بیشتر و كارایی استفاده خواهیم كرد.
مدیركل بازرسی، مدیریت و عملكرد امور حقوقی استانداری البرز نیز گفت: 80 دستگاه اجرایی البرز به سامانه سامد متصل هستند.
علی حاجی وند با بیان این مطلب در بازدید مسئول سامانه خدمات الكترونیكی مردمی دفتر نهاد ریاست جمهوری از سامانه الكترونیكی سامد در استان البرز اظهار كرد: تعداد 80 دستگاه به صورت آنلاین با سامانه در ارتباط هستند و آماده پاسخگویی به شكایات و در خواست ها و نظرات در سطح استان هستند.
وی افزود: هر شهروند با تماس رایگان با 111 در خواست و انتقادات خود را گزارش می دهد و پس از آن با دریافت كد رهگیری از طریق پیامك یا تماس با سامانه از نحوه پیشرفت كار مطلع می شوند.
حاجی وند افزود: به منظور بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و تسریع و تسهیل در روند پاسخگویی ادارات به تقاضاهای مردم از طریق پروژه سامد، مدیران و مسئولان شهرستان‌ها نیز در برخی موارد در محل پروژه سامد حضور خواهند داشت و جوابگوی تقاضاهای مردم هستند.
وی تصریح كرد: امروزه دولت با تمام امكانات دامنه خدمت‌رسانی به مردم را در جنبه‌های مختلف گسترش داده و مسئولان خود را موظف كرده‌اند كه به‌طور مستمر در انجام وظایف محوله نهایت تلاش و كوشش خود را در راستای برطرف كردن مشكلات مردم به‌عمل آورند.
مدیركل بازرسی، مدیریت و عملكرد امور حقوقی استانداری البرز گفت: پایگاه اطلاع‌رسانی پروزه ملی سامد (‌سامانه الكترونیكی مردم و دولت)، همواره آماده هرگونه جوابگویی به عموم مردم این استان است.
حاجی وند گفت: این سامانه به‌ صورت شبانه‌روزی پیام‌های مردمی را دریافت می‌كند، به‌گونه‌ای كه از ساعت:30 7 و 14:30 به طور مستقیم كاركنان این سامانه جوابگوی مردم بوده، پیام‌ها را دریافت كرده و در بقیه ساعات شبانه‌روز از طریق پیام‌گیر، درخواست‌های مردم ثبت شده و سپس مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
وی افزود: دستگاه های اجرایی موظف هستند ظزف دو هفته كاری پاسخگویی به درخواست های مردمی داشته باشند.
8029/1535