۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۱۸
کد خبر: 82055775
T T
۰ نفر
وجدان معلم باید دلسوزی به دانش آموزان را نهیب زند

تبریز-ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاكید بر اینكه معلمی هنر است و به خدا نسبت داده شده است، گفت : وجدان نشات گرفته از تعلیمات دینی معلم، باید دلسوزی نسبت به دانش آموزان را نهیب بزند .

آیت الله محسن مجتهد شبستری روز شنبه در دیدار مدیران، كاركنان و معلمان آموزش و پرورش استان با وی اظهار كرد: دلسوزی، خارج از مسئولیت اداری معلمان و ویژگی ای است كه باید به صورت وجدانی و قلبی در معلم باشد .
وی افزود : معلم با جان و دل به تعلیم و تعلم دانش آموزان می پردازد و تنها نگاه شغلی برای كسب معاش و مادیات ندارد .
آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینكه نخستین معلم، ذات پروردگار است و انبیا بعد از ذات الهی معلمان بشریت هستند، گفت : معلمان ذوق تربیت نفوس دارند و استعدادهای دانش آموزان را پرورش می دهند .
وی تشویق و توبیخ را از عوامل موثر روحی و روانی برای دانش آموزان دانست و اظهار كرد: بشیر و نذیر بودن نیز از ویژگی های پیامبران است.
امام جمعه تبریز خاطرنشان كرد: صبر و استقامت یكی دیگر از صفات انبیاست كه بنا به ضرورت كار معلمی، معلم باید در همه حال صبر و تحمل بالایی برای تعلیم و تعلم دانش آموزان داشته باشد.
آیت الله شبستری با اشاره به شخصیت والای آیت الله مطهری به عنوان الگوی معلمی گفت: هنر شهید مطهری، معرفی اسلام ناب محمدی و مبارزه با التقاطیون و متحجران است.
وی افزود: شهید مطهری وجود خود را وقف انقلاب، اسلام و امام كرد و در واقع اسوه معلمان است.
مدیركل اداره آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز گفت : تقویت بعد پرورشی و بنیان معنوی و اخلاقی دانش آموزان از اولویت آموزش و پرورش است .
جعفر پاشایی اظهار كرد : تهذیب، تحصیل و ورزش سه عنصر مورد تاكید رهبری است كه در تمامی برنامه های آموزش و پرورش برای دانش آموزان مورد توجه می باشد .
وی همچنین یاد آور شد: دانش آموزان را باید در تراز جمهوری اسلامی ایران تربیت كنیم.
در این مراسم همچنین از 15 منتخب آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تجلیل شد .
3093/518