۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۲۶
کد خبر: 82058474
T T
۰ نفر

كرسي هاي آزاد انديشي در دانشگاه ها ايجاد و تقويت شود

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۲۶
کد خبر: 82058474
كرسي هاي آزاد انديشي در دانشگاه ها ايجاد و تقويت شود

اردبيل - ايرنا - رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي كشور گفت: كرسي هاي آزاد انديشي در دانشگاه ها بايد ايجاد و تقويت شود.

حجت الاسلام محمد محمديان روز دوشنبه در نشستي با اساتيد دانشگاه هاي استان اردبيل افزود: تلاش بر اين است كه آيين نامه كرسي هاي آزاد انديشي را تسهيل كرده و زمينه را براي حضور دانشجويان در اين كرسي ها فراهم كنيم.
وي با بيان اينكه سالروز شهادت استاد مطهري به عنوان روز معلم نامگذاري شده گفت: با گذشت بيش از 40 سال از زمان نگاشته شدن كتاب هاي استاد مطهري هنوز هم اين كتاب ها به عنوان كتاب مرجع مورد استفاده قرار مي گيرد.
او با اشاره به اينكه خداوند برخي انسان ها را توفيق داده كه تمام عمر با اشرف مخلوقات در ارتباط باشند افزود: برخي از افراد كارشان با علم و دانش است و موهبت علم آموزي يكي از موهبت هاي الهي است.
حجت الاسلام محمديان اظهار كرد: در كشور حدود چهار ميليون نفر دانشجو هستند كه در آينده نزديك مقدرات كشور را به دست خواهند گرفت بنابراين كار استادان در پرورش و تربيت اين افراد سخت است.
رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي كشور با اشاره به اينكه استادان بايد دانشجويان را به سمت زندگي درست و صحيح هدايت كنند گفت: جوانان ايراني در دنيا بي نظير هستند كه بايد نيازها و مقتضيات آنها را به درستي بشناسيم.
به گزارش ايرنا از روابط عمومي دانشگاه محقق اردبيلي ، پروفسور محمد نريماني قائم مقام رييس دانشگاه محقق اردبيلي هم در اين نشست با تاكيد بر نقش مهم نهاد رهبري در دانشگاه‌ ها گفت: اين نهاد در بعد تربيت عبادي و سياسي دانشگاهيان نقش بسيار مهم ، محسوس و تاثيرگذار دارد.
او افزود: تشكيل كانون پيوند مهر ، ايجاد انديشكده علم و دين با همكاري 150 عضو هيات‌ علمي ، اقدام براي راه ‌اندازي دارالقرآن و مركز تحقيقات علوم قرآني و ايجاد فضاي مناسب رواني و اعتقادي در خوابگاه‌ هاي دانشجويي از خدمات ارزشمند نهاد رهبري دانشگاه محقق اردبيلي است.
او اظهار كرد: در ابعاد اعتقادي ، آموزشي و مشورتي در حوزه‌ هاي مختلف نقش نهاد رهبري در دانشگاه‌ ها بسيار ارزشمند است.
6018/ 1257