تدریس معارف اسلامی در دانشگاه‌ها افزایش می‌یابد

اردبیل - ایرنا - معاون آموزشی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های کشور گفت: تدریس کتاب معارف استادان موفق و تاثیرگذار به جای تدریس کتاب‌های جاری از برنامه‌های معاونت آموزشی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های کشور است تا کتاب‌هایی که امتحان پس داده و نتیجه‌بخش بوده به‌جای کتب درسی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت‌الاسلام محمدمهدی حرزاده روز چهارشنبه در نشست روسای استانی، معاونین آموزشی و مدیران گروه‌های معارف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌های شمال‌غرب در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: نهاد، طرح‌های پرسش محور را بر اساس سوالات پرتکرار دانشجویان تدوین کرده تا استادان به جای تدریس، برای آنها پاسخ‌های مقتضی ارائه کنند.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا دانشجویان زیر نظر استادان معارف اسلامی به همکلاسی‌های خود کمک کنند زیرا کلاس‌های معارف اسلامی فرصت‌هایی بدون جایگزین هستند و خیلی از دروس در برخی دانشگاه‌ها نیم درصد مخاطب دارد در حالی که کلاس‌های معارف، مخاطبان میلیونی دارند.

حرزاده تصریح کرد: در گروه‌های معارف نباید فقط به آموزش اکتفا شود بلکه این گروه در واقع جنبه آموزشی و تربیتی دارد و برای جذب هیات علمی نیز برخلاف قبل که طبق فرم‌های پژوهش محور اقدام می‌شد، فرم‌های جدیدی تدوین و استخراج شده است.

جوانان با ذهن پر ابهام وارد دانشگاه می‌شوند

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این نشست با اعلام اینکه جوانانی وارد دانشگاه‌ها می شوند که ذهن آنها پر از ابهام و سوال است، گفت: باید بیشترین سرمایه‌گذاری و کار روی استادان انجام و در نحوه برخورد با اندیشه‌های جوان تحول ایجاد شود.

حجت‌الاسلام عبدالله حسنی افزود: بحران اعتقادی با مظاهر قرآن سوزی، مسجد سوزی و توهین به مقدسات در دنیا گسترش یافته و بزرگترین رسالت ما تبیین و روشنگری نسبت به استادان است زیرا تا استاد متحول نشود، دانشجو نیز تحول نخواهد یافت.

او برترین علوم را معرفت نسبت به خدا دانست و ادامه داد: علم باید انسان را به خداوند متوجه سازد.

وی افزود: مباحث اخلاقی و پاسخ‌های مقتضی به نیازهای جوانان بسیار ضرورت دارد و متاسفانه این نیازها به بحران تبدیل شده و رفع این مسائل و مشکلات باید در دستور کار قرار بگیرد.

توفیقات نظام را به دانشجویان منتقل نکرده‌ایم

اسماعیل چمنی ، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز حضور روسا و معاونین آموزشی و مدیران گروه‌های معارف اسلامی دانشگاه‌های گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل در این نشست را فرصتی مغتنم برای طرح و رفع مشکلات مربوطه دانست.

وی افزود: در آستانه آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها سوق دادن دانشجویان به افکار مترقی و مقابله با حواشی احتمالی اهمیت دارد و کار بزرگ استادان تبیین توانمندی‌های نظام اسلامی برای دانشجویان است.

او ادامه داد: ایران جزو ۱۰ کشور دارنده فناوری پهپادی است و شتاب علمی ما ۱۱ برابر کل دنیاست و در بین ۵۷ کشور اسلامی از نظر استنادات علمی رتبه نخست را داریم اما این توفیقات را نتوانسته‌ایم به دانشجویان منتقل کنیم و آنها به قدر کافی از توفیقات نظام اسلامی مطلع نیستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha