۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۷:۱۹
کد خبر: 82064749
T T
۰ نفر
دبيركل كميسيون يونسكو در ايران تصويب قانون ذخيره گاه زيستكره را خواستارشد

شهركرد- ايرنا-دبيركل كميسيون ملي يونسكو در ايران با بيان اينكه هم اكنون در زمينه ذخيره گاه زيستكره در ايران خلاء قانوني وجود دارد، تصويب قوانين مربوط به ذخيرگاه زيستكره را خواستار شد.

به گزارش ايرنا، سعدالله نصيري قيداري روز شنبه درآيين رونمايي و اهداي لوح ذخيره گاه زيستكره تنگ صياد سبزكوه چهارمحال و بختياري در تالاب گندمان بروجن افزود: امروز با توجه به نبود قوانين مشخص زيستكره در كشور هر اقدامي با مشكلات و محدوديت هاي قانوني مواجه مي شود كه اين مسئله تصويب قانون در اين زمينه را ضروري ساخته است.
وي در ادامه در خصوص ثبت ذخيره گاه زيستكره تنگ صياد و سبزكوه استان چهارمحال وبختياري افزود: اجراي اين مهم يكي از برنامه هاي ارزشمند در راستاي حفظ و بهره مندي از طبيعت استان است.
نصيري قيداري ادامه داد: امروزه ذخيره‌ گاه هاي محيط زيست آبروي كشور در حوزه محيط زيست است كه بايد در مرحله اجرا، گزارش ادواري و انجام كار در اين زمينه همت شود و ثبت آن به تنهايي كافي نيست.
به گفته وي، ذخيرگاه زيستكره تنگ صياد-سبزكوه نخستين ذخيره گاهي است كه داراي برنامه مديريت جامع است و بايد براي تامين اعتبار و اجراي برنامه هاي اين طرح همت شود.
نصيري قيداري اظهارداشت: براي اجراي اين برنامه مديريتي بايد در شوراي اداري استان اعتبارات لازم براي آموزش كارشناسان و جوامع محلي و افرادي كه كار كارشناسي ذخيره گاه را انجام مي دهند، تصويب شود.
وي با تاكيد بر اهميت تحقيق در حوزه محيط زيست از رئيس دانشگاه شهركرد خواست تا رساله هاي دانشجويي ارشد و دكترا را به سمت تحقيق در حوزه محيط زيست و همچنين تحقيق در زمينه تحولات اين ذخيره گاه سوق دهند.
وي نسبت به پيگيري براي راه اندازي رشته جديد محيط زيست در دانشگاه شهركرد قول مساعد داد و گفت: راه اندازي اين رشته در دانشگاه شهركرد از طريق وزارت علوم پيگيري مي شود تا موانع موجود براي راه اندازي اين رشته رفع شود.
به گزارش ايرنا، در اين آيين لوح ذخيره گاه زيستكره تنگ صياد سبزكوه استان چهارمحال وبختياري كه از سوي يونسكو صادر شده ‌به معاون رييس جمهوري و رييس سازمان حفاظت محيط زيست كشور اهداء شد كه دكتر ابتكار اين لوح را به استاندار چهارمحال وبختياري اهداء كرد.
آيين رونمايي و اهداي لوح ذخيره گاه زيستكره تنگ صياد سبزكوه استان چهارمحال وبختياري روز شنبه با حضور معاون رييس جمهوري و رييس سازمان حفاظت محيط زيست كشور، مسوولاني از يونسكو و استان چهارمحال وبختياري در تالاب گندمان شهرستان بروجن برگزار شد.
7360/ 6014/