۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۵۲
کد خبر: 82066135
T T
۰ نفر
مشاور وزير آموزش و پرورش:مديران مدارس شاهد رسالت خود را فراموش كرده اند

اهواز – ايرنا – مشاور وزير آموزش و پرورش گفت: مديران مدارس شاهد و ايثارگر فراموش كرده اند كه مدير مدارس شاهد هستند و تنها دنبال ثبت نام دانش آموزاني با معدل بالا و دانش آموزاني كه شرايط پرداخت شهريه را دارند هستند.

به گزارش ايرنا حسين كفراشي يكشنبه درگردهمايي مديران امور شاهد آموزش و پرورش خوزستان در محل سرسراي امام سجاد (ع) اين اداره كل در اهواز بيان كرد: دانش آموزاني كه فرزند جانباز و ايثارگر هستند معمولا شرايط روحي مناسب ندارند و اين مهم در وضعيت تحصيلي دانش آموز تاثير منفي داشته و باعث افت تحصيلي و پايين آمدن نمرات اين دانش آموزان مي شود.
وي گفت: وظيفه مدارس شاهد و ايثارگر توجه و رسيدگي به شرايط روحي دانش آموزان جانبازان و ايثارگران است تا تحصيل موفقي داشته و در درس خود پيشرفت كنند كه متاسفانه به اين مهم در مدارس شاهد توجه نمي شود.
كفراشي افزود: يكي از اهداف مدارس شاهد و ايثارگر ارتقاي سطح درسي و اخلاقي دانش آموزان شاهد و ايثارگر است.
مديركل امور شاهد و ايثارگران وزارت آموزش و پرورش بيان كرد: در مدارس شاهد و ايثارگر بايد مشاوراني مستقر شوند كه آرامش روحي دانش آموزان خانواده ايثارگر را تامين كنند و بويژه به روحيه دانش آموزان دختر اين خانواده ها توجه داشته باشند.
وي در ادامه گفت: در سال تحصيلي 95-94 بالغ بر 450 هزار دانش آموز در يك هزار و 337 مدرسه شاهد و ايثارگر كشور مشغول به تحصيل هستند.
كفراشي اظهار كرد: به دانش آموزاني كه نوه هاي خانواده شهدا هستند و يا از فرزندان رزمندگان هستند نيز براي ثبت نام در مدارس شهدا و ايثارگر امتياز داده مي شود.
وي ادامه داد: يكي از مشكلاتي كه در بحث آموزش دانش آموزان خانواده شاهد و ايثارگر وجود دارد نداشتن خلاقيت است.
وي افزود: فرزندان خانواده شاهد و ايثارگر به اميد اينكه دولت امتياز تحصيل و اشتغال آنها را فراهم مي كند خلاقيتي ندارند و بايد خلاقيت را در بين اين دانش آموزان تقويت كرد.
وي در ادامه اظهار كرد: ثبت نام در مدارس شاهد از يكم تا پانزدهم خرداد در مقطع ابتدايي و از يكم تا پانزدهم تير در مقطع متوسطه آغاز مي شود؛ ثبت نام در مقطع متوسطه به صورت الكترونيكي و از طريق سايت سجا انجام مي شود.
7158/ 6037
۰ نفر