حدود پنج هزار نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر مازندران در دانشگاه‌ها مشغول تحصیل هستند

ساری - ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، از تحصیل چهار هزار و ۶۲۲ نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر این استان در موسسات مختلف آموزشی خبر داد.

سعید کهنسال روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد ۲ هزار و ۹۴۶ نفر در دانشگاه‌های وزارت بهداشت، آزاد اسلامی و حوزه علمیه و بقیه نیز در دیگر موسسات آموزشی کشور مشغول تحصیل هستند.

وی در ارتباط با وضعیت اشتغال به تحصیل دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر مازندران نیز گفت که هم اکنون ۸۴۸ نفر از دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر در طرح شاهد و ۹۶۴ نفر نیز در بصورت پراکنده در سطح استان به تحصیل مشغول هستند.

وی تصریح کرد: همچنین از این تعداد، ۴۸۴ نفر در مقطع ابتدایی، ۵۵۷ نفر در متوسطه اول و ۸۰۶ نفر از این دانش‌آموزان نیز در مقطع متوسطه دوم در مدارس شاهد و ایثارگر مازندران مشغول تحصیل هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران بر لزوم اشاعه و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه‌ها و مدارس شاهد و ایثارگر تاکید کرد و گفت که دانشجویان و دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر باید در جهت ترویج و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت اهتمام بیشتری داشته باشند.

حدود پنج هزار نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر مازندران در دانشگاه‌ها مشغول تحصیل هستند

کهنسال خاطرنشان کرد: مازندران تنها استانی است که در تبدیل وضعیت فرزندان جامعه ایثارگری عملکرد مطلوبی داشته است و تاکنون چند هزار نفر از فرزندان شهدا و جامعه ایثارگری در دستگاه‌های اجرایی استخدام و تبدیل وضعیت شدند.

وی با عنوان اینکه فرزندان شهدا و ایثارگران نور چشم حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری هستند و رسیدگی به وضعیت تحصیلی و فرهنگی این عزیزان یک تکلیف است، گفت: مطابق اساسنامه طرح شاهد در زمینه مسائل آموزشی و فرهنگی این عزیزان تکالیفی برای وزارتخانه‌های آموزشی و فرهنگی، دانشگاه آزاد، حوزه علمیه کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران تعیین شده است که باید با نگاه هم افزایانه بین دستگاه‌ها به مرحله اجرا در آید.

مازندران در دوران جنگ تحمیلی ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید، ۳۴ هزار جانباز و ۲ هزار و ۳۶۰ آزاده را در راه دفاع از کیان اسلامی تقدیم انقلاب کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha