۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۲:۱۶
کد خبر: 82080399
T T
۰ نفر

شانزدهمين جشنواره خيرين مدرسه ساز در خمين برگزارشد

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۲:۱۶
کد خبر: 82080399
شانزدهمين جشنواره خيرين مدرسه ساز در خمين برگزارشد

خمين - ايرنا - شانزدهمين جشنواره ي خيرين مدرسه ساز شهرستان خمين با حضور مسئولان استان مركزي و محلي عصر چهارشنبه در فرهنگسراي امام خميني (ره ) برگزار شد.

مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان مركزي از احداث 60 طرح آموزشي توسط خيرين سلامت در سطح شهرستانهاي استان مركزي با اعتباري افزون بر 500 ميليارد ريال در سال گذشته خبرداد و گفت: اين ميزان تعهد افراد خيرو نيكوكار؛ چهار برابر اعتبارات بخش دولتي در اين بخش است .
محمد صادق قائمي افزود: 35 درصد از دو هزار مركز آموزشي موجود در سطح استان، غيراستاندارد شناخته شده و نياز به بازسازي و مقاوم سازي دارد.
وي تعداد مراكز اموزشي فعال شهرستان خمين را نيز 673 مدرسه ذكر كرد و اظهاركرد: طبق براورد كارشناسان نوسازي مدارس 40 درصد از مدارس اين شهرستان غير مقاوم است كه مي طلبد خيرين مدرسه ساز شهرستان براي بازسازي و مقاوم سازي اين مدارس مشاركت جدي داشته باشند.
معاون سياسي اجتماعي فرماندار خمين نيز در اين آيين اظهار كرد: اساس پيشرفت و توسعه جوامع انساني بر تعليم و تربيت استوار است و بدون ترديد انسانهاي خردمند و مسئوليت پذير ، دغدغه تعليم و تربيت نسل آينده جامعه را دارند .
احمد طهراني با اشاره به اهميت شغل تعليم و تربيت افزود : معلم به عنوان محور توسعه جامعه قلمداد مي شود و تخصيص اعتبار به امور تعليم و تربيت هزينه محسوب نمي شود بلكه سرمايه گذاري براي نسل جديد است.
وي مدرسه سازي را فضيلت اخلاقي و مدني عنوان و اضافه كرد: با توسعه مراكز آموزشي، توليد علم و دانش و عدالت اجتماعي محقق خواهد شد.
معاون سياسي اجتماعي فرماندار خمين، گسترش و پايداري فرهنگ نيكوكاري و مشاركت در جامعه ، جلب و افزايش مشاركت هاي مردمي در جهت رفع نياز هاي تعليم و تربيت ، ايجاد زمينه و فرصت تحصيل براي دانش آموزان مناطق محروم را از اهداف تشكيل مجمع خيرين مدرسه ساز در كشور عنوان كرد.
طهراني اضافه كرد: مشاركت خيرين و نيكوكاران در امر مدرسه سازي و ديگر كارهاي عام المنفعه نشان از اعتقادات مذهبي و نهادينه شدن فرهنگ وقف و سخاوتمندي در بين مردم جامعه است.
در اين مراسم از تعدادي افراد نيكوكار مدرسه ساز خمين با اهداي لوح سپاس، تقديرشد.
6199/6012