۱ خرداد ۱۳۹۵، ۲۳:۲۳
کد خبر: 82083654
T T
۰ نفر
نمای ظاهری ضریح جدید عبدالعظیم(ع) برگرفته از ضریح امام حسین(ع) است

شهرری ـ ایرنا ـ مدیر اجرایی طرح ساخت ضریح حرم عبدالعظیم الحسنی(ع) گفت: نمای ظاهری ضریح جدید عبدالعظیم(ع) به تاسی از حدیث امام هادی(ع) كه ثواب زیارت عبدالعظیم را مانند زیارت امام حسین(ع) دانسته است برگرفته از ضریح امام حسین(ع) است.

عباس بهزادی روز شنبه در حاشیه مراسم آغاز به كار كارگاه ساخت ضریح جدید حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در گفت و گو با ایرنا گفت: نقوش به كار رفته در ضریح نقش درخت سرو است كه نماد مقاومت، پایداری و استواری است.
وی خاطر نشان كرد: اسكلت ضریح از ورق چهار میلی متری استیل و روكش آن از چوب درخت ساج است كه به دلیل انسجام، ماندگاری و مقاومت در برابر موریانه در صنعت لنج سازی از آن استفاده می شود.
بهزادی در خصوص جنس به كار رفته در تولید این ضریح افزود: جنس پایین ضریح از نقره و قسمت های بالا از آب طلا در نظر گرفته شده است.
وی در خصوص ابعاد ضریح گفت: ضریح به طول 3 در عرض 4 متر و ارتفاع 3 و نیم متر ساخته خواهد شد.
بهزادی تصریح كرد: هزینه ساخت ضریح 9 میلیارد تومان برآورد شده است كه از محل كمك های مردمی تامین می شود.
وی با بیان اینكه تیم اجرایی این طرح یكی از بهترین تیم های قلم زنی موجود در ایران است افزود: اداره صنایع دستی استان اصفهان استادان زیادی را برای انجام این كار معرفی كرد ولی نهایتا ایده ذهنی استاد فرشچیان را این گروه توانستند به بهترین نحوه ممكن اجرا كنند.
وی گفت: ضریح موجود در حرم بسیار قدیمی است قسمت پایین آن از سال 1330 تا به حال قدمت دارد، در طول زمان قسمت های نقره آن بر اثر ساییدگی و فرسودگی از بین رفته است.
مراسم افتتاح رسمی كارگاه ساخت ضریح جدید حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) ظهر شنبه با حضور آیت الله ری شهری تولیت آستان عبدالعظیم(ع)، جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، صفوی شهردار منطقه 20، استاد محمود فرشچیان و جمعی از عاشقان اهل بیت(ع) در مصلای حرم مطهر عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد.
3218 / 6139