۶ خرداد ۱۳۹۵، ۲۰:۲۵
کد خبر: 82089737
T T
۰ نفر
نخستين موزه تخصصي كودك كشور در اروميه آماده راه اندازي شد

اروميه- ايرنا- مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آذربايجان غربي گفت: مجوز تاسيس نخستين موزه تخصصي كودك در اروميه اخذ شده و اين موزه آماده راه اندازي شده است.

جواد زاهدي روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا افزود: كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان با هدف آشنايي اعضاي خود و نيز كودكان و نوجوانان استان با تاريخ و هويت فرهنگي كشور و منطقه براي راه اندازي اين موزه اقدام كرده است.
وي بيان كرد: موزه سيار كانون هم اكنون با رويكرد آشنايي دانش آموزان با تاريخ استان و فرهنگ بومي و محلي شروع به كار كرده است.
زاهدي اضافه كرد: هم اكنون 280 هزار جلد كتاب حوزه كودك و نوجوان در كانون وجود دارد كه تجهيز بيشتر كتابخانه هاي كانون از برنامه هاي اين نهاد است.
مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آذربايجان غربي اظهار كرد: با توجه به غناي كتابخانه هاي كانون استان در صدديم تا براي اولين بار كتابخانه مرجع حوزه كودك و نوجوان را براي محققان حوزه كودك و نوجوانان با پنج هزار جلد داير كنيم.
وي با بيان اينكه هم اكنون كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آذربايجان غربي با 33 مركز ثابت و سيار مشغول خدمات دهي به اعضاي خود است، گفت: كانون داراي 42 نوع فعاليت است كه اين فعاليت ها براي كودكان و نوجوانان 6 تا 17 ساله در قالبهاي مختلف و با محوريت كتاب و كتابخواني ارائه مي شود.
زاهدي افزود: قصه گويي، شعر خواني، معرفي شخصيت، و سرزمين، نشريه نگاري، پژوهش، كاردستي، بازي، نمايش، نقد فيلم، اردوهاي مختلف فرهنگي، خوشنويسي، نقاشي، سفالگري، سرود، نجوم، زيست شناسي، آشنايي با مباحث و احكام قرآني و اسلامي از جمله فعاليتهايي است كه كانون به اعضاي خود ارائه مي دهد.
وي بيان كرد: سال گذشته مراكز فراگير كانون در استان آغاز به كار كرد كه به صورت رايگان كودكان با قابليتها و توانايي هاي خاص را تحت پوشش خود قرار داده است.
زاهدي افزود: اين مراكز مجهز به دستگاههاي به ديد و به نگار و ساير تجهيزات مورد نياز هستند تا كودكان داراي توانمندي هاي خاص بتوانند در كنار ساير كودكان استان از خدمات كانون بهره هاي لازم را ببرند.
مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آذربايجان غربي اظهار كرد: با توجه به اينكه امسال سال زبان مادري اعلام شده است، درصدديم تا در قالب يك حركت فرهنگي ضمن كمك به حفظ ادبيات و فولكلور منطقه، اعضاي مراكز كانون با اين ادبيات و فرهنگ بيشتر آشنا شوند.
وي با اشاره به اينكه فعاليتهاي كانون امسال در سطح روستاها پررنگ تر مي شود، بيان كرد: پنج مركز سيار روستايي و يك مركز شهري در استان وجود دارد كه به زودي دو سيار روستايي در اشنويه و تكاب به جمع مراكز سيار استان اضافه مي شود.
زاهدي اضافه كرد: كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان مكاني مطلوب براي غني سازي اوقات فراغت دانش آموزان است و مراكز اين نهاد فعاليتها و خدماتي مطابق با تعريف سازمان فرهنگي يونسكو براي غني سازي اوقات فراغت ارائه مي دهند.
وي اظهار كرد: امسال كلاسهاي ترمي موسيقي، سفالگري، رباتيك، كاردستي، نمايش عروسكي، نجوم و فيلمسازي در ايام تابستان براي غني سازي اوقات فراغت اعضاي كانون برگزار مي شود.
به گزارش ايرنا، كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آذربايجان غربي داراي 62 هزار نفر عضو است كه با محوريت كتاب و كتابخواني در كانون فعاليت مي كنند.
7125/1905