۱۰ خرداد ۱۳۹۵، ۹:۱۲
کد خبر: 82093543
T T
۰ نفر
امام جمعه ملكان: نظام تعليم و تربيت اساس پيشرفت همه جانبه كشور است

تبريز - ايرنا - امام جمعه شهرستان ملكان گفت: نظام تعليم و تربيت اساس پيشرفت و توسعه همه جانبه كشور است و بر اين اساس بايد به اين موضوع توجه ويژه اي شود.

حجت الاسلام حافظ زماني روز دوشنبه در جمع كاركنان آموزش و پرورش ملكان، افزود: با توجه به اينكه درصد بالايي از جمعيت كشور را نسل جوان تشكيل مي دهد، تعليم و تربيت صحيح نسل جوان و نهادينه كردن فرهنگ هاي متعالي ديني و ملي در اين قشر نقش بسزايي در رشد و توسعه كشور خواهد داشت.
وي اظهار كرد: فرهنگيان به دليل ارتباط نزديك با دانش آموزان و نسل جوان از امتياز ويژه اي براي تعليم و تربيت و در كنار آن نهادينه كردن باورها و اعتقادات ديني و ملي در ميان جوانان برخوردارند و اين مساله مسئوليت آنان را سنگين تر خواهد كرد.
فرماندار ملكان نيز در اين ديدار، گفت: شناخت وظيفه معلمي و چگونگي تعليم و تربيت صحيح دانش آموزان از مهمترين اصول فعاليت در آموزش و پرورش است زيرا ايجاد ارتباط مناسب با دانش آموزان و هدايت صحيح آنان نيازمند تعامل دوجانبه بين معلمان و دانش آموزان است.
جهانگير اسكندرزاده افزود: انگيزه، اراده و برنامه ريزي از اصول اساسي دستيابي به اهداف عالي تربيتي در نسل جوان است و مديران و مسئولان آموزشي بايد با خدمت صادقانه و عدالت محوري از توان و تخصص موجود به بهترين نحو ممكن در ارتقاي سطح تعليم و تعلم نسل جوان بهره برند.
وي اظهار كرد: شناخت مشكلات موجود و تشخيص راه حل صحيح رفع آنها، دو ركن اساسي جهت بهسازي فضاي آموزشي هستند كه با توجه به اهميت ويژه تربيت نسل جوان، دستگاه هاي دولتي بايد با تعامل و همكاري مضاعف تلاش خود را در اين زمينه به كار گيرند.
شهرستان ملكان با 110هزار نفر جمعيت در 155كيلومتري جنوب تبريز مركز آذربايجان شرقي واقع است.
7228/3038/6183